ارزهای دیجیتال

رشد صندوق ETF بیت کوین بلک‌راک در حجم معاملات روزانه

به گزارش ایران تحلیل:






پویایی در حال تغییر بازار صندوق بیت کوین با تمایل سرمایه گذاران برای هزینه های کمتر همزمان است که رشد صندوق ETF بیت کوین بلک راک را شکل داده است.



به گزارش ایران تحلیل، ETF بیت کوین بلک راک برای اولین بار از نظر حجم معاملات روزانه از Grayscale Fund (GBTC) پیشی گرفت. این چشم انداز در حال تغییر بازار بیت کوین را نشان می دهد. بلومبرگ گزارش داد که سهام بیت کوین تراست (IBIT) تحت مدیریت بلک راک، معاملاتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار در روز پنجشنبه پردازش کرد که از ۲۹۰ میلیون دلار معامله در GBTC فراتر رفت.

این رویداد مهم زمانی رخ داد که ترجیحات سرمایه گذار در حال تغییر بود. افزایش ۱۶۳.۹ میلیون دلاری BlackRock در دارایی خالص در مقایسه با ۱۸۲ میلیون دلار برداشت بیت کوین از صندوق Greyscale نشان دهنده این تغییر رویکرد است.

رقابت بین BlackRock و Grayscale Bitcoin ETFs در روزهای اخیر داغ شده است. BlackRock که به طور مداوم حجم معاملات را در اولین روزهای معاملاتی هفته رهبری می کرد، در اواخر روز از صندوق Grayscale عقب افتاد. علاوه بر این، بلک راک در سه هفته پس از راه‌اندازی ETF بیت‌کوین، ۳ میلیارد دلار ورودی خالص داشته است. در همان زمان، صندوق Grayscale تقریبا ۶ میلیارد دلار ضرر کرد.

عوامل تشدید فروش صندوق Grayscale

یکی از عوامل مهمی که باعث برداشت اولیه سرمایه از صندوق Grayscale شد، فروش GBTC توسط صرافی ورشکسته FTX و فروشندگان فصلی این صندوق ها بود.

با این حال، سرمایه گذاران دلیل خوب دیگری برای ادامه فروش GBTC دارند. این صندوق همچنان ۱.۵ درصد کارمزد مدیریت دریافت می کند، در حالی که اکثر رقبای ارائه کننده محصول مشابه، از جمله BlackRock، کمتر از ۰.۲۵ درصد در سال دریافت می کنند.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا