طلا و ارز

رشد عجیب قیمت طلا و سکه طی یک دهه اخیر


به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا را با هم مقایسه کنید دی ماه ۱۴۰۲ دی ماه ۱۳۹۲ نشان می دهد که قیمت طلای ۱۸ عیار در این مدت بیش از ۲۷ برابر افزایش یافته است. همچنین قیمت سکه امامی در این مدت بیش از ۳۳ برابر شده است.

جدول قیمت طلا، سکه و ارز را در بخش پنجم ببینید دیاز ماه ۱۳۹۲ به نظر می رسد در این روز هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۸۸ هزار و ۹۷۰ تومان به فروش می رسد. در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان قیمت دارد که با مقایسه این دو قیمت، قیمت طلا ۲۷ برابر می شود. است.

همچنین قیمت سکه امامی طرح جدید در حال حاضر ۲۹ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان است در حالی که قیمت سکه امامی ۱۰ سال پیش در چنین روزی ۸۶۹ هزار تومان بود که به معنای افزایش ۳۳ برابری قیمت سکه امامی در این ۱۰ عدد است. سال ها. سکه بهار آزادی نیز در این مدت رشد ۲۹ برابری را به ثبت رساند.

نرخ رشد قیمت نیم سکه و ربع سکه بسیار بالاتر است. نیم سکه هم اکنون ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد در حالی که ۱۰ سال پیش ۴۳۷ هزار تومان بود و ربع سکه از ۲۷۲ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. قیمت ربع سکه بیش از ۳۸ برابر شد.

همچنین ۱۰ سال پیش قیمت دلار، یورو، پوند انگلیس و درهم در بازار آزاد به ترتیب ۲۹۵۵، ۴۰۳۵، ۴۸۵۰ و ۸۱۰ تومان بود که در مقایسه با نرخ امروزی، بیش از ۱۶ در برابر دلار است. ، بیش از ۱۳ به یورو و پوند بیش از ۱۳ و درهم بیش از ۱۶ برابر افزایش قیمت داشته است.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا