اقتصاد جهان

رشد فروش خودروهای برقی در جهان نصف شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، تحقیقات بازار نشان می دهد که فروش جهانی خودروهای برقی و هیبریدی در سال ۲۰۲۳ ۳۱ درصد افزایش می یابد. در سال ۲۰۲۲ این مقدار ۶۰ درصد بود.

چارلز لستر، مدیر اطلاعات RoMotion، یک شرکت تحقیقاتی بازار، معتقد است که نرخ رشد فروش خودروهای الکتریکی کند شده است، اما این روند در بازارهای در حال توسعه کاملاً طبیعی است.

وی گفت: رشد فروش خودروهای الکتریکی در سال گذشته کاملاً مطابق با پیش‌بینی ۳۰ درصدی بوده است. این شرکت تحقیقاتی پیش بینی می کند که فروش جهانی خودروهای الکتریکی در سال جاری بین ۲۵ تا ۳۰ درصد رشد کند.

فروش این خودروها در ماه دسامبر به رکورد ماهانه ۱.۵ میلیون دستگاه رسید.

برخی از خودروسازان نگران هستند که فروش خودروهای الکتریکی در اروپا و سایر مناطق جهان به دلیل کاهش تقاضا پس از سال ها رشد سریع، کند شود. به نظر می‌رسد رانندگان منتظر مدل‌های بهتر، کوچک‌تر و ارزان‌تر هستند که انتظار می‌رود در ۲ تا ۳ سال آینده وارد بازار شوند.

فروش خودروهای تمام الکتریکی در سال گذشته در آمریکا و کانادا ۵۰ درصد، در اروپا ۲۷ درصد و در چین ۱۵ درصد افزایش یافته است.

البته انتظار می رود فروش این خودروها در اروپا در سال ۲۰۲۴ تحت تاثیر تصمیم ناگهانی آلمان برای قطع یارانه تولید خودروهای برقی قرار گیرد.
انتهای پیام/۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا