ارزهای دیجیتال

رشد فعالیت‌های کلاهبرداری در شش ماهه اول سال میلادی / سرقت ۱.۳۸ میلیارد دلار در بازار رمز ارز

به گزارش افق میهن:






موارد کلاهبرداری اینترنتی در بازار ارزهای دیجیتال در شش ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.



به گزارش افق میهن، فعالیت‌های کلاهبرداری اینترنتی در بازار ارزهای دیجیتال در شش ماهه اول سال ۲۰۲۴ افزایش یافته و تعداد سرقت‌ها در این بازار نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

سرقت ۱.۳۸ میلیارد دلاری از بازار ارزهای دیجیتال

بر اساس گزارش منتشر شده توسط TRM Labs، کلاهبرداران در بازار ارزهای دیجیتال از ابتدای سال جاری توانسته اند در مجموع ۱.۳۸ میلیارد دلار از دارایی های دیجیتال کاربران سرقت کنند. این مبلغ دو برابر ۶۵۷ میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته است. پنج مورد کلاهبرداری در این شش ماه بیش از ۷۰ درصد از کل مبلغ کلاهبرداری را تشکیل می دهد. بزرگترین حمله سایبری در این دوره مربوط به صرافی ارز دیجیتال ژاپن DMM بیت کوین بود. در این سرقت بیش از ۴۵۰۰ بیت کوین معادل ۳۰۰ میلیون دلار به قیمت می ۲۰۲۴ به سرقت رفت.

دلیل تقلب در بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ چه بود؟

اگرچه ماهیت این هک‌های ارزهای دیجیتال توسط آزمایشگاه‌های TRM فاش نشد، اما دو عامل سرقت کد کلید خصوصی یا جعل آدرس کیف پول‌ها دلایل اصلی این سرقت‌ها بودند. هک قرارداد هوشمند و حملات وام سریع نیز از دیگر دلایل موثر این سرقت ها ذکر شده است. اگرچه تعداد کلاهبرداری ها در این بازار نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است، اما حدود یک سوم کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ است که رکورد سال از نظر تعداد کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال است.

مبدل er98te8r-1024x536.png-ezgif.com-webp-to-jpg

پس از انتشار این گزارش، داده‌های شرکت ضد سرقت Scam Sniffer نیز منتشر شد که نشان می‌دهد کلاهبرداران فیشینگ با استفاده از زنجیره‌های ماشین مجازی اتریوم بیش از ۳۰۰ میلیون دلار درآمد داشته‌اند. بیش از ۲۶۰۰۰۰ نفر قربانی این حملات شدند که نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش ۶.۴۴ درصدی داشته است. بر اساس این تحقیقات، تنها ۵۸ میلیون دلار از مبلغ سرقت شده مربوط به دارایی های دیجیتال متعلق به ۲۰ قربانی بوده است. یک قربانی به تنهایی ۱۱ میلیون دلار دارایی خود را از دست داد و دومین سرقت بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال است.

چگونه از خود در برابر حملات کریپتوکارنسی محافظت کنیم؟

سلب مسئولیت: برای همه روشن است که ورود به معاملات در هر نوع بازاری الزامی است دانش و تجربه کافی است. این گزارش افق میهن صرفاً در راستای تحلیل داده ها و اخبار مربوطه می باشد و این مجموعه هیچ گونه پیشنهادی را برای هر نوع تراکنش به خوانندگان عزیز ارائه نمی دهد.

اخبار ارزهای دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال افق میهن بخوانید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا