اخبار بورس

رشد قابل توجه درآمد‌های عملیاتی بانک توسعه صادرات/بانک توسعه صادرات در سه شاخص رتبه نخست را کسب کرده است

مدیرعامل بانک صادرات گفت:

مدیرعامل بانک صادرات گفت: بانک صادرات در سه شاخص رتبه اول شبکه بانکی را کسب کرد.

افشین خانی مدیرعامل بانک صادرات در گفتگو با افق میهندرباره بستر بانک صادرات گفت: بانک توسعه صادرات در دو حوزه بیشترین سرمایه گذاری را انجام می دهد. یکی در ارز و دیگری در IT. در حوزه فناوری و فناوری اطلاعات، این بانک تلاش می کند تا خدمات خود را در قالب وب سرویس به مشتریان خود ارائه دهد. با توجه به سبد مشتریان بانک توسعه صادرات که عمدتاً مشتریان حقوقی هستند و به دنبال خدمات در حوزه بازرگانی اعم از صادرات و واردات با محوریت صادرات هستند، این بانک به این نتیجه رسید که در سیستم بانکی باز خود فضای زیر ایجاد شده با نام “Exim Boom” در “Exim Boom” خدماتی مانند طرح الماسان را اجرا خواهیم کرد. امیدواریم پلتفرم هایی مانند Exim Boom دریافت خدمات از بانک را برای مشتریان آسان تر کند.

خانی در خصوص سودآوری بانک توسعه صادرات افزود: بانک توسعه صادرات در سه شاخص رتبه نخست شبکه بانکی را کسب کرد. امروز نسبت کفایت سرمایه بانک ۱۶.۷ درصد است. در حالی که این میانگین در شبکه بانکی کمتر از ۶ درصد است. نسبت سودآوری بانک نیز علیرغم رعایت کلیه الزامات سپرده گذاری بانک مرکزی و کلیه مفاد اعطای تسهیلات و همچنین در راستای مقررات پیشرفته نسبت به سال قبل ۷.۳ درصد افزایش یافته است که این نیز دستاوردی در شبکه بانکی

مدیرعامل بانک صادرات ادامه داد: موفقیت دیگر کاهش قیمت تمام شده پول است. علیرغم اینکه هزینه های تجهیز و تخصیص در بانک ها رو به افزایش است، اما با اجرای سیاست های اعتباری از جمله طرح الماسان و ارتباط خوب با مشتریان، این بانک توانست ۲۸۰ میلیون دلار از مطالبات و انسدادهای خود را رفع و ابطال کند. سال آنها شبکه را برمی گردانند. ما توانستیم هزینه پول را ۳.۶ درصد کاهش دهیم.

درآمد عملیاتی بانک نیز افزایش چشمگیری داشته است. فضای بانکی به گونه ای اجرا شد که بانک بتواند از محل کارمزد و درآمد عملیاتی شرایط را برای رشد ایجاد کند که این اتفاق هم افتاد. در زمینه اعطای تسهیلات نیز این بانک ۹۹.۱ درصد تسهیلات را به بخش خصوصی و ۹۰ درصد را به بخش تولیدی اختصاص داده است. اینها مهمترین چیزهایی است که بانک توسعه صادرات به آن دست یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا