طلا و ارز

رشد قیمت طلای جهانی متوقف شد





قیمت جهانی طلا قبل از بسته شدن بازارها در روز جمعه، نزدیک به بالاترین حد هفت ماهه ثابت ماند، و در بحبوحه انتظارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بر روی نرخ های بهره آمریکا در اواخر روز، از افزایش های اخیر چشم پوشی کرد.



به گزارش ایران تحلیل، در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد رکود اقتصادی، طیف وسیعی از شاخص های مدیران خرید از سراسر آسیا تا حد زیادی تقاضا برای فلز زرد را بالا نگه داشته اند.

طلا در ماه نوامبر به میزان قابل توجهی افزایش یافت زیرا بازارها مطمئن بودند که فدرال رزرو دوباره نرخ ها را افزایش نخواهد داد و کاهش نرخ ها را در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد، اما زمان کاهش نرخ ها منبع اصلی عدم اطمینان برای بازارها باقی مانده است.

قیمت هر اونس طلا به ۲۰۷۱ دلار و قیمت طلای آمریکا به ۲۰۷۲ دلار رسید.

یافته های این گزارش نشان می دهد که تورم در ایالات متحده در ماه های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و کاهش بیشتر تورم احتمالا باعث کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط بانک مرکزی خواهد شد. اگرچه تورم در ایالات متحده در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، اما همچنان بسیار بالاتر از هدف سالانه ۲ درصدی فدرال رزرو است.

به گفته اینوستینگ، قیمت مس در میان فلزات صنعتی پس از افزایش شدید در ماه نوامبر به دلیل بهبود روندهای اقتصادی در چین و انتظارات برای کاهش عرضه، در روز جمعه ثابت ماند.

در بازار سایر فلزات گرانبها، قیمت هر اونس نقره در ۲۵.۲۴ دلار ثابت ماند. پلاتین با ۰.۳ درصد کاهش به ۹۲۴.۱۷ دلار رسید. پالادیوم با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۰۱۳ دلار و ۸۴ سنت در هر اونس رسید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا