بانک و بیمه

رشد قیمت فلزات گرانبها در پی انتشار آمار جدید فدرال رزرو| تحلیل تکنیکال طلا، نقره و پلاتین

بازار؛ گروه بین المللی: با ادامه وضعیت نه چندان مساعد بازار آمریکا در دو بخش فروش و اشتغال از یک سو و افزایش امید به تثبیت نرخ تورم از سوی دیگر، برخی از اعضای فدرال رزرو این کشور ابراز خرسندی کردند. با آغاز روند کاهش نرخ سود بانکی در ماه گذشته

اکنون که حدود یک ماه می گذرد و برخی شاخص های کلیدی اقتصادی آمریکا منتشر شده است، آخرین اخبار منتشر شده از سوی فدرال رزرو حاکی از موافقت اکثریت اعضای فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره بانکی از ماه سپتامبر است. اخبار منتشر شده توسط Hammarman در روز چهارشنبه واکنش مثبتی را در بازارهای مالی برانگیخت و اکثر این بازارها رشد نسبتا خوبی را در چند روز و شب گذشته ثبت کردند.

اگرچه اعضای کمیته بازارهای متعصب فدرال رزرو به ریاست جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز چهارشنبه دوباره نرخ بهره بانکی ایالات متحده را برای یک ماه دیگر در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد نگه داشتند، شواهد نشان می دهد که اعضای اصلی از کاهش نرخ بهره حمایت کرده اند. حمایت از بازار و فرار از رکود اقتصادی که در ماه های اخیر بر اقتصاد آمریکا حاکم شده است. در حال حاضر دغدغه اصلی اعضای فضلال رزرو شاخص های مربوط به اشتغال، بازار کار و رکود است. به عقیده آنها در صورت ادامه روند پرداخت سود بانکی بالا، سرمایه گذاران علاقه مند به برداشت سپرده های بانکی خواهند بود. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از بازار کار ایالات متحده (در روز چهارشنبه)، تعداد مشاغل ایجاد شده در این کشور در ماه جولای حدود ۸۱۸۰۰۰ شغل بوده است که کمتر از برآورد فدرال رزرو است. از سوی دیگر، نرخ تورم تقریباً ۲ درصد تثبیت شده است که باعث افزایش اعتماد به وضعیت اقتصادی کشور می شود. به گفته “ویلی تولت”، رئیس بخش سرمایه گذاری فرانکلین هلدینگ، این شرایط به احتمال زیاد منجر به شروع کاهش نرخ بهره بانکی از ماه سپتامبر خواهد شد که می تواند به نفع بازارهای مالی باشد.

اما همانطور که قبلا ذکر شد، بسیاری از بازارها از جمله طلا، نقره، پلاتین، ارزهای دیجیتال، مس و آهن واکنش مثبتی به این داده های آماری نشان داده اند. قیمت ها را کاهش خواهیم داد.

بازار طلا

از هفته گذشته، قیمت طلا با عبور از مرز ۲۵۰۰ دلار، رکود تاریخی جدیدی را تجربه کرد. اگرچه در این هفته به دلیل نوسانات طبیعی بازار، قیمت در مقاطعی از مرز ۲۵۰۰ دلار نیز اصلاح شده است، اما افزایش تقاضای جهانی طلا در روزهای اخیر، قیمت را مجدداً افزایش داده است، در زمان نگارش این گزارش، هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۲۵۰۲ دلار قیمت داشت. علیرغم واکنش مثبت بازار طلا به نتایج آماری فدرال رزرو، مقاومت کلیدی پیش روی این فلز در محدوده ۲۵۲۰ تا ۲۵۳۰ دلار قرار دارد.

بازار نقره

افزایش قیمت فلزات گرانبها پس از انتشار آمار جدید تحلیل فنی طلا، نقره و پلاتین توسط فدرال رزرو

نقره که معمولا به قیمت طلا بستگی دارد، در چند روز و شب گذشته رشد خوبی از خود نشان داده است. در حال حاضر نرخ برابری جفت طلا/نقره ۸۵ است که همه نشانه های احتمال افزایش قیمت نقره به بالای ۳۰ دلار را نشان می دهد. اگر گاوها موفق به شکستن کانال ۳۰ دلاری شوند، مقاومت کلیدی پیش روی این فلز گرانبها در ناحیه ۳۱.۴۰ تا ۳۱.۷۵ دلار خواهد بود. قیمت نقره در زمان نگارش این مقاله ۲۹.۴۷ دلار بود.

بازار پلاتین

افزایش قیمت فلزات گرانبها پس از انتشار آمار جدید تحلیل فنی طلا، نقره و پلاتین توسط فدرال رزرو

پلاتین همچنین سومین فلز ارزشمند در سبد فلزات گرانبهای بازار محسوب می شود که قیمت آن نسبت به طلا و نقره افزایش بیشتری داشته است. در زمان نگارش این مقاله، قیمت هر اونس پلاتین حدود ۹۶۲ دلار بود که نشان دهنده افزایش قیمت ۱.۳۷ درصدی است. نکته مهم در مورد پلاتین این است که اگر گاوها بتوانند بر مقاومت آتی در منطقه ۹۷۵ تا ۹۸۵ دلار غلبه کنند، قیمت می تواند به سطح مقاومت بعدی ۱۰۲۰ تا ۱۰۳۰ دلار برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا