ارزهای دیجیتال

رشد چشمگیر شرکت‌های جدید ارز دیجیتال اسپانیا در سال 2023

به گزارش ایران تحلیل:






تعداد شرکت های مجاز ارز دیجیتال در اسپانیا ۵۰ درصد افزایش یافته است.



به گزارش ایران تحلیل، بانک مرکزی اسپانیا (Banco de España) اعلام کرد که تعداد شرکت های مرتبط با ارز دیجیتال مجاز در این کشور در سال ۲۰۲۳ ۵۰ درصد افزایش یافته است. این بدان معناست که اکنون بیش از ۸۰ شرکت مجوز لازم برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال اسپانیا را دارند.

افزایش تعداد شرکت‌های ارز دیجیتال دارای مجوز در اسپانیا به عوامل مختلفی از جمله محبوبیت فزاینده ارزهای دیجیتال، افزایش مقررات صنعت و حمایت دولت از توسعه بخش ارزهای دیجیتال مرتبط است.

اکثر شرکت های ارز دیجیتال جدید در اسپانیا در شهرهای بزرگ مادرید و بارسلون مستقر هستند. در اسپانیا تعدادی شرکت شهرهای کوچک و همچنین برخی از شرکت های خارجی در این کشور فعالیت می کنند.

Banco de España تنظیم کننده اصلی صنعت ارز دیجیتال اسپانیا است و برای ایجاد یک محیط حمایتی برای توسعه این بخش تلاش می کند. در اکتبر ۲۰۲۱، این بانک مقررات جدیدی را معرفی کرد که به موجب آن همه شرکت‌هایی که خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال را ارائه می‌کنند ملزم به درخواست مجوز می‌شوند. اسناد الکترونیکی گسترده ارائه و بررسی می شود.

قوانین اسپانیا در مورد پیشگیری و توسعه ارزهای دیجیتال

علاوه بر این، این بانک یک سری قوانین را برای جلوگیری از استفاده از ارزهای دیجیتال برای پولشویی و تامین مالی تروریسم اتخاذ کرده است. علاوه بر این، اسپانیا الزامات کلیدی FATF را پذیرفته است، از جمله قانون سفر، که صرافی ها را ملزم می کند اطلاعات مربوط به مشتریان خود را به اشتراک بگذارند.

معاملات املاک و مستغلات با استفاده از بیت کوین (BTC) و آلت کوین ها نیز در اسپانیا در حال افزایش است. در ماه اکتبر، پلتفرم املاک و مستغلات Idealista گزارش داد که خرید ملک در اسپانیا با استفاده از بیت کوین و ارزهای دیجیتال بیش از هر کشور دیگری قابل دسترسی است. سایر داده های تجزیه و تحلیل همچنین نشان می دهد که در حالی که تنها ۸۰ فروشنده در ایالات متحده از بیت کوین یا ارزهای دیجیتال استفاده می کنند، ۲۸۹ فروشنده اسپانیایی مایل به پذیرش توکن های دیجیتال بودند.

رشد صنعت ارزهای دیجیتال در اسپانیا نشانه مثبتی برای این کشور و اکوسیستم ارزهای دیجیتال است. این نشان می دهد که دولت اسپانیا رویکردی مسئولانه برای تنظیم صنعت ارزهای دیجیتال دارد.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا