اخبار بورس

رشد ۲۱۸۱ درصدی فروش مداران به دلیل انعقاد یک قرارداد

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر آبان ماه گزارش ماهانه نمادها در کدال منتشر شد و تقریبا بیش از ۹۵ درصد نمادها گزارش خود را به کدال ارسال کردند.

این در حالی است که فروش برخی نمادها در آبان ماه بسیار خوب بود و حتی برخی نمادها از جمله مدارها نیز در آستانه فروش فوق العاده بودند!

در حالی که مدارگردها در سال گذشته میانگین فروش نیز حدود ۷۶.۴ میلیارد تومان بوده است. ناگهان آبان ماه از فروش ۴۰۸.۳ میلیارد تومانی خبر داد! رقمی فروش که همه را شگفت زده می کند. جالب است بدانید که این مقدار فروش در ماه نوامبر نسبت به اکتبر ۲۱۸۱ درصد افزایش یافته است نشان می دهد.

این رشد فروش مداری از کجا محقق شد؟

بررسی ها نبض بازار سهام این نشان می دهد که عمده این فروش از این مکان است تجهیزات سخت افزاری شده است. مدارهای ماه نوامبر دستگاه های سخت افزاری درآمد ۳۸۰ میلیارد تومان داشته است و این در حالی است که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان مهرماه فروش دستگاه های سخت افزاری مدار افزایش یافت. فقط ۱۰۷ میلیارد توماننبود. مقایسه این دو عدد نشان می دهد که مدارهای نوامبر از این مکان بیش از سه برابر کل درآمد هفت ماهه داشته است!

در توضیحات به موارد زیر اشاره شده است:

درآمد حاصل از سرفصل فروش تجهیزات مربوط به انجام قرارداد فروش تجهیزات با یکی از بانک های کشور می باشد. در اکتبر ۱۴۰۲ تکمیل شد! لازم به ذکر است که میزان این درآمد در پیش بینی ۱۴۰۲ لحاظ شده است!

مادران تاکنون از انعقاد قرارداد مهمی خبر داده که در مهرماه اتفاق افتاده و منجر به افزایش وحشتناک درآمد این نماد در آبان ماه شده است!

بنابراین این قرارداد مهم که تاثیر زیادی بر فروش مداری داشته است باید در مهرماه در کد این نماد افشا می شد. اما در بررسی های مهرماه کدال مدران مشخص شد که این قرارداد فاش نشده است! تصویر زیر تمامی اطلاعیه های ارسال شده توسط کدال مادران در ماه اکتبر را نشان می دهد.

با این حال، گزارش ماهانه آبان ماه مدیران به شرح زیر است:
لازم به ذکر است که میزان این درآمد در پیش بینی ۱۴۰۲ لحاظ شده است!

اما این پیش بینی کجاست و آیا به آن اشاره شده است؟
پس از جستجوی بسیار، متوجه شدیم که احتمالاً این همان چیزی است که مدارگردها پیش بینی کرده بودند در گزارش تفسیری مدیریت این شرکت از پایان سال گذشته؛ به همین دلیل این گزارش را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم!

فقط در قراردادهای مدران که طرف او بانک بوده این نکته در شرح قرارداد آمده است نیمکت ملت ذکر شد اما جزئیات آن فاش نشد.

حال سوال سازمان بورس این است که آیا این سطح از افشای اطلاعات برای این قرارداد مهم کافی است؟ قراردادی که منجر به افزایش ۲۱۸۱ درصدی فروش مداری شده است!

به طور طبیعی نبض بازار سهاممنتظر پاسخ مدران به این موضوع خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا