رشد ۲۴ درصدی ترافیک کل دیتا در “همراه”/ چشم انداز “همراه اول فراتر از ارتباط هر لحظه و هرجا”
در اولین جلسه همراه مطرح شد:
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران که در تاریخ ۸ دی ماه ۱۴۰۲ خاتمه می یابد، با حضور سهامداران تشکیل می شود.
چیزی را گزارش کنید افق میهنمجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران که در تاریخ ۸ دی ماه ۱۴۰۲ خاتمه یافت، با حضور سهامداران تشکیل می شود.
در این مجمع مهدی اخوان، مدیرعامل همراه اول اظهار داشت: این شرکت ۱۰۲ میلیون مشترک دارد. ۷۶ میلیون وام و ۲۵ میلیون دائمی است. سهم بازار تلفن همراه اول ۵۵ درصد از کل بازار است.
وی افزود: سال گذشته بیش از ۹ میلیون مشترک جدید اضافه کرد. ۹۱ درصد از کل ترافیک ارائه شده، ترافیک LTE است. تعداد مشترکین داده در سه ماهه ۵۷ میلیون نفر است.
اخوان ادامه داد: در سال ۱۴۰۳، ۷۲۰۶۴ پتابایت دیتا مصرف شد. رشد کل ترافیک ۲۴ درصد افزایش یافته است. در سال ۱۴۰۲ ۲۹ میلیون ریال در شرکت های هواپیمایی داشتیم.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران خاطرنشان کرد: کمپین ها، محصولات و خدمات مختلفی در تلفن همراه اول ارائه شد. در حوزه سیم کارت، مسئولیت اجتماعی، خدمات جدید، تبلیغات ویژه، خدمات عمومی و تبلیغات ویژه انجام شد. ما در مجموع ۸۱ کمپین و محصول داشتیم.
وی حوزه خدمات کلان سازمانی پروژه را تشریح کرد: اپراتور همراه انرژی، اپراتور اول ملی سلامت، سامانه هوشمند کشاورزی، اپراتور هوشمند لجستیک، خودروی متصل و اعتبار همراه. وضعیت پوشش شبکه بیش از ۳۰۰۰۰ سایت با فناوری 2G، بیش از ۴۸۰۰۰ سایت با فناوری 4G و بیش از ۲۵۰۰۰ سایت با فناوری 3G مشخص است. در زمینه عملیات و نگهداری شبکه اتفاقات زیادی افتاده است. کیفیت شبکه به طور مداوم در حال بهبود است. در شبکه زیرساخت نیز پیشرفت قابل توجهی حاصل شده است.
پروژه ها و دستاوردهای مرکز تحقیق و توسعه:
اخوان در این خصوص ادامه داد: توسعه بسترها و خدمات دیجیتال و هوشمندسازی آنها، بومی سازی دستگاه ها و سیستم ها، توسعه اکوسیستم نوآوری همراه اول، شناسایی و اولویت بندی نیازهای فناورانه و ایجاد آزمایشگاه های تخصصی و مرجع. برخی از اقدامات انجام شده بود.
مدیرعامل «همراه» همچنین با اشاره به مراکز تماس بیان کرد: در ۶ مرکز مرکز تلفن داریم. بیش از ۸۰ میلیون تماس از طریق تلفن گویا پاسخ داده شده است. کارشناسان به بیش از ۲۰ میلیون تماس با ۹۹۹۰ پاسخ دادند. رضایت مشتری از مرکز تماس ۹۲ درصد است. ما همچنین خدمات آفلاین را توسعه داده ایم. ۲۸ درصد از کل خدمات آفلاین بوده و رشد خدمات آفلاین نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد است.
وی افزود: سرویس همراه یار در نیمه دوم سال گذشته به طور متوسط ۸۰ هزار نفر بوده که نشان دهنده رشد ۱۲۰ درصدی است. در باشگاه مشتریان همراه اول، میانگین فصلی اعضای فعال ۸.۶ میلیون نفر و ۳۵۰ تراکنش در سال بود. همچنین ۲۳ نفر از بهترین و نخبه ترین دانشجویان اولین بورسیه همراه را دریافت خواهند کرد.
First Companion دارای اپلیکیشن هایی مانند My Companion، Uano، iGap، Magnifier، Shad، Darsa، Behsa، Jiring و Rubika است. ذره بین؛ ۶ میلیون کاربر فعال، درسا; ۳۱۲۰۰۰ نفر، بومیان جدید; دارای ۳,۹۰۰,۰۰۰ کاربر منحصر به فرد، Uano; 470000 کاربر، iGap 7 میلیون کاربر فعال. گروه همراه اول نیز شامل شرکت های مختلفی از جمله حرکت اول، نکریال مبین نت، بهسا، جیزینگ، ستاره اول رفاه و… از طریق همراه اول در شرکت های نوپا سرمایه گذاری شد. ما در زمینه ارتباطات و رسانه، حمل و نقل گردشگری، تبلیغات تجارت الکترونیک و غیره مشغولیم.
دستاوردهای مالی همراه اول:
روند رشد درآمد عملیاتی شرکت اصلی؛ سود خالص ۶۱۴۰ بود که ۲۲ درصد افزایش داشت. درآمد خدمات داده و پیامک ۵۸ درصد از کل درآمد عملیاتی را تشکیل می دهد که به ۲۹۷۰۵ رسیده است که رشد ۲۷ درصدی را ثبت کرده است. رشد EPS شرکت اصلی ۶۹۲ ریال برای سال ۱۴۰۲ است. عملکرد مالی یک گروه شامل ۵۱۴۲۱ میلیارد تومان بوده که منجر به سود ۶۱۴۰ شده است. کل درآمد ۵۵۶۵۹ بود.
سهم دولت در تجارت اول تلفن همراه:
پارامترهای مختلفی وجود دارد. سود سهام، مالیات پرداختی و حق امتیاز دولت از پیامک. از ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد سال گذشته که منجر به سود ۶ هزار میلیارد تومانی شد، ۲۳ هزار میلیارد تومان فقط سهم دولت است. فکر نمی کنم در هیچ کجای دنیا ۵۰ درصد درآمد از راه های مختلف به حساب دولت واریز شود.
مسئولیت اجتماعی:
همراه اول در ورزش اسپانسر تیم های ملی است. بارزترین نمونه در کشتی است. ما همچنین از رویدادهای علمی و تخصصی حمایت کرده ایم. ما از رویدادهای مختلف هنری، فرهنگی و مذهبی حمایت می کنیم. در حوزه محیط زیست، ما با باغ گیاه شناسی اعلامیه ای داریم. وی همچنین جایزه ۶ ستاره روابط عمومی نادیس زرین و تندیس زرین مدیریت مالی ایران را به همراه دو جایزه اول در حوزه ارتباطات داخلی و گزارش منابع انسانی دریافت کرد.
استراتژی ۵ ساله آینده:
چشم انداز اولین همراه فراتر از ارتباطات در هر زمان و هر مکان خواهد بود تا با ارائه ارتباطات یکپارچه و قوی، توسعه فناوری ها و راه حل های هوشمند، و مشارکت های تجاری در خدمت نوآوری، مخابرات، فناوری های دیجیتال و سایر سرمایه گذاری ها، یک تجربه دیجیتال متمایز ارائه دهد.
ادامه دنبال می شود…