بانک و بیمه

رشد ۲۶ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی| افزایش ۱۹.۳ درصدی سهم خانوار

به گفته بازر ، از کل تسهیلات پرداخت ، ۳۱،۶۵۹.۵ میلیارد ریال ، نماینده ۸۲.۰ ٪ ، به صاحبان مشاغل (مشاغل قانونی و غیر قانونی) و ۶،۹۵۳.۷ میلیارد ریال ، که ۱۸.۰ ٪ ، برای پایان دادن به مصرف کنندگان (خانوارها) رفتند. اختصاص داده.

سهم تسهیلات پرداخت شده در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش های اقتصاد در نه ماه ۱۴۰۲ ۲۴،۱۰۹.۷ میلیارد ریال است که ۷۶.۲ ٪ از کل تسهیلات پرداخت شده به صاحبان مشاغل را تشکیل می دهد.

علاوه بر این ، سهم تسکین پرداخت در قالب خرید کالاهای شخصی توسط مصرف کنندگان نهایی (خانوارها) ۲،۷۶۵.۵ میلیارد ریال است که ۳۹.۸ ٪ از کل تسکین یافته به مصرف کنندگان نهایی (خانوارها) را تشکیل می دهد.

سهم تسهیلات پرداختی برای تامین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۳۵۷.۱ میلیارد ریال بوده که نشان دهنده تخصیص ۳۸.۸ درصد از منابع تخصیصی به سرمایه در گردش کلیه بخش های اقتصاد است. مبلغ ۲۴، ۱۰۹.۷ هزار میلیارد ریال).

مشاهده می شود که از ۱۱۴۷۸.۸ میلیارد ریال پرداخت شده برای تسهیلات در بخش های صنعتی و معدن ، ۸۱.۵ ٪ (مبلغ ۹۳۵۷.۱ میلیارد ریال) برای تهیه سرمایه در گردش پرداخت شده است ، که توجه و اولویت بندی استقرار منابع را نشان می دهد. برای این بخش از بانک ها در سال ۱۴۰۲.

تسهیلات خرد (کمتر از ۳۰۰۰ میلیون ریال)
از کل تسهیلات پرداخت شده در دوره مذکور ، ۸،۹۴۲.۹ میلیارد ریال ، ۲۳.۲ ٪ ، به شکل ریزگردها اعطا شده است.

علاوه بر این ، مبلغ ۶۱۶.۵ میلیارد ریال در قالب کارتهای اعتباری پرداخت شده است و کل تسهیلات ریزگردی (کمتر از سه میلیارد ریال) از جمله این مبلغ را به ۹،۵۵۹.۴ میلیارد ریال می رساند که ۲۴.۴ ٪ از کل تسهیلات را نشان می دهد. از جمله پرداخت.

شایان ذکر است با توجه به اینکه گزینه های پرداخت به صورت کارت اعتباری در بخش خانوار نیز پرداخت شده است، سهم خانوار از ۱۸.۰ درصد در جدول ۱ به ۱۹.۳ درصد از کل گزینه های پرداخت افزایش می یابد. (جدول ۲)

رشد 26 درصدی گزینه های پرداخت شبکه بانکی 19.3 درصد افزایش سهم خانوار

شایان ذکر است که در ادامه مسیر فعلی باید ملاحظات کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب بود که پتانسیل تورم ناشی از فشارهای تقاضای کل در اقتصاد افزایش نیابد. بر این اساس لازم است با افزایش سرمایه و ارتقای کفایت سرمایه بانک ها، کاهش وام های بلندمدت و بازگرداندن آنها در مسیر صحیح اعطای تسهیلات به بانک ها و ارتقای کارایی بانک ها، توان مالی بانک ها را افزایش داد. تامین کار مولد توجه ویژه ای به ارتقای سرمایه، پرهیز از بار مضاعف بر دارایی های بانک ها و متقاعد ساختن شرکت های تولیدی برای استفاده از بازار سرمایه به عنوان ابزاری مهم برای تامین مالی (خلاقانه) طرح های اقتصادی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا