بانک و بیمه

رشد ۲۷ درصدی تسهیلات بانکی تا پایان دی| سهم خانوار به ۲۰.۱ درصد افزایش یافت

به گزارش ایران تحلیل، از مجموع گزینه های پرداختی، ۳۵۰۸ میلیارد تومان به نمایندگی ۸۱.۴ درصد به کارآفرینان (حقوقی و غیرحقوقی) و ۸۰۰ میلیارد تومان به نمایندگی ۱۸.۶ درصد به مصرف کنندگان نهایی (خانوار) ​​اختصاص دارد.

جدول ۱ هدف دریافت تسهیلات پرداختی در بخش های اقتصادی را طی ۱۰ ماهه از ابتدای سال ۱۴۰۲ نشان می دهد. سهم تسهیلات پرداختی به صورت سرمایه در گردش در تمامی بخش های اقتصادی در ده ماهه سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار میلیارد تومان می باشد. ۷۵، ۶ درصد از کل تسهیلات پرداخت شده به کارآفرینان. همچنین سهم تسهیلات پرداختی در قالب خرید کالای شخصی توسط مصرف کننده نهایی (خانوار) ​​بالغ بر ۳۲۱ میلیارد تومان است که معادل ۴۰.۲ درصد از کل تخفیف پرداختی به مصرف کننده نهایی (خانوار) ​​است.

سهم تسهیلات پرداختی برای تامین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲، ۱۰۰۴۲ همات بوده است که به این معنی است که ۳۹.۳ درصد از منابع تخصیصی به سرمایه در گردش کلیه بخشهای اقتصاد (مبلغ) تخصیص یافته است. از ۲ هزار و ۶۵۳ همتن) ) است.

بر اساس آمار بانک مرکزی، از یک هزار و ۲۷۷ همات پرداختی برای تسهیلات در بخش صنعت و معدن، ۸۱.۶ درصد (مبلغ هزار و ۴۲ همات) برای تامین سرمایه در گردش پرداخت شده است که نشان از توجه و اولویت بانک ها در تامین منابع این بخش در سال ۱۴۰۲ می باشد.

گیاهان میکرو (کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان)

از مجموع وجوه پرداخت شده در مدت مذکور، ۱۱۵۰ همات معادل ۲۳.۶ درصد در قالب پرداخت خرد اعطا شد. همچنین مبلغ ۸۳ حمت به صورت کارت اعتباری انجام شد که با احتساب این مبلغ، کل امکانات پرداخت خرد (کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان) به مبلغ ۱.۹۸ حمت که ۲۵ درصد از کل پرداختی را شامل می شود. ممکن ها.

اگر در نظر بگیریم که گزینه های پرداخت در قالب کارت اعتباری در بخش خانوار نیز پرداخت می شود، سهم بخش خانوار از ۱۸.۶ درصد در جدول ۱ به ۲۰.۱ درصد از کل گزینه های پرداخت افزایش می یابد (جدول ۲).

رشد 27 درصدی تسهیلات بانکی تا پایان دی|  سهم خانوار به 20.1 درصد افزایش یافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا