اخبار بورس

رشد ۲ برابری سود عملیاتی “بوعلی”/ مجوز طرح “استایرن” را اخذ کردیم

قائم مقام مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا اعلام کرد:

قائم مقام مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا گفت: چهار تا پنج سال است که روند رشد سود رو به افزایش است. سود سال گذشته ۸ همات بود که نسبت به سال ۱۴۰۰ که ۴ همات بود دو برابر شد.

اردلان صداقت زاده، مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا در گفتگو با ایران تحلیل، توضیح داد: پتروشیمی بوعلی سینا در سال های اخیر در راستای داخلی سازی مواد شیمیایی، کاتالیست ها و قطعات یدکی ضمن افزایش تولید و سودآوری اقدام کرده است. این نمایشگاه مجموعه ای از تولیدکنندگان صنایع شیمیایی، پتروشیمی و قطعات یدکی است که با تبادل صدا می توانند نیازهای ما را برطرف کنند.

وی افزود: در سال های اخیر ۱۲ کاتالیست از ۱۳ کاتالیست پتروشیمی بوعلی سینا را جانمایی کرده ایم و این روند را ادامه خواهیم داد.

صداقت زاده ادامه داد: امسال یک کاتالیست مورد استفاده در واحدهای آروماتیک جانمایی می شود و با یک شرکت دانش بنیان تفاهم نامه ای منعقد می شود تا این کاتالیست در چرخه تولید ما قرار گیرد. همزمان دو تفاهم نامه با سازندگان تجهیزات ایمنی مکانیکی برای تولید تجهیزات ایمنی مکانیکی خارجی منعقد شد که از ابتدا در مجتمع بوعلی سینا مورد استفاده قرار گرفت و همچنین دو برند خارجی بود و توسط شرکت های دانش بنیان عرضه شد. مانند پتروشیمی بوعلی سینا.

مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا درباره وابستگی به فناوری خارجی گفت: در مورد کاتالیست، از ۱۳ کاتالیست، ۱۲ کاتالیزور را عملاً داخلی کرده ایم. فقط یک کاتالیزور کم مصرف باید تولید و جانمایی شود. ۶۰ درصد مواد شیمیایی در داخل و ۴۰ درصد دیگر مواد شیمیایی توسط شرکت های دانش بنیان تولید می شود. در مورد قطعات یدکی، اکثر قطعاتی که هنوز از خارج وارد می شود، قطعات کنترلی است. شرکت های تولیدی باید بیشتر روی این قطعات کار کنند تا بومی سازی در حوزه ابزارآلات و سیستم های کنترل را بهبود بخشند و در نتیجه نرخ ارز را کاهش دهند.

وی گفت: پروژه های متعددی در پنج سال گذشته داشته ایم که به نتیجه رسیده و آخرین پروژه نوسازی و بازسازی واحد پاراکسیلین بود که در سال جاری به اتمام رسید و در عین حال در حال انجام هستیم. مطالعات برای برنامه های توسعه از سال گذشته شروع شد تا مشخص شود ما باید روی کدام زنجیره کار کنیم. ما مجوز طرح استایرن را دریافت کرده ایم. پروژه های دیگری هم داریم که در مرحله تصویب است. تلاش کرده ایم برنامه های توسعه ای را در راستای زنجیره تولید پتروشیمی بوعلی تعریف کنیم که قطعا در سال های آینده نقش کلیدی خواهد داشت. امیدواریم ۴ سال دیگر به این محصول برسیم.

مدیرعامل «بوعلی» با نگاهی به سود عملیاتی این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: چهار تا پنج سال است که روند رشد سود افزایشی بوده است. سود سال گذشته ۸ همات بود که نسبت به سال ۱۴۰۰ که ۴ همات بود دو برابر شد. در ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته سود بیشتری داشته ایم و مطمئناً تا پایان سال سود بیشتری خواهیم داشت. امیدواریم این نمایشگاه ها تداوم داشته باشد و به صنعت کشور کمک کند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا