اخبار بورس

رشد ۲ برابری فروش “شاروم”/ برای نخستین بار در کشور “پلی آلومینیوم کلراید جامد” تولید می‌کنیم/ بازار صادراتی خوب محصول “نیتروژن گوگردی”

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه:

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه گفت: فروش ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است.

اکبر اسماعیلی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه در گفتگو با ایران تحلیلوی در خصوص اقدامات پتروشیمی ارومیه در راستای نوآوری تصریح کرد: رویداد پتروفن یک رویداد بزرگ است. این بسیار ارزشمند است زیرا رویکرد صنعت پتروشیمی با هدف اهرم سازی شرکت های دانش بنیان است. مقام معظم رهبری فرمودند: شرکت های بزرگ مگاتون باید دانش بنیان شوند. در این راستا پتروشیمی ارومیه در حال توسعه محصول خود است.

وی افزود: پتروشیمی ارومیه نسل دوم صنعت پتروشیمی است. از انقلاب برخاسته و بیش از ۳۰ سال است که وجود دارد. ما در حال حاضر روی توسعه محصول کار می کنیم. یکی از محصولاتی که ما توسعه داده ایم و پروژه هم اکنون در حال انجام است، پروژه پلی آلومینیوم کلراید است. در پایان سال از اسید کلریدریک پتروشیمی ارومیه محصول ارزشمندی به نام پک را روانه بازار خواهیم کرد و برای اولین بار در کشور پلی آلومینیوم کلراید جامد تولید می کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: یکی دیگر از محصولات پتروشیمی ارومیه سولفید نیتروژن است که بازار صادراتی خوبی به عنوان کود افزودنی ارزشمند دارد و در حال توسعه آن هستیم. هر دو اقدام بسیار ارزشمند هستند.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه درباره فعالیت‌ها در حوزه کاتالیست‌ها اظهار کرد: ۲، ۳ کاتالیست مصرفی داریم. در این صورت از این محصول در غرفه ما استفاده خواهد شد. کاتالیزور سیلیکاژل برای تولید کریستال ملامین. ما کاتالیزورهای دیگر را نیز عرضه می کنیم و اگر شرکت های دانش بنیان توانایی توسعه این کاتالیست ها را داشته باشند، قطعا از آنها استقبال می کنیم و به تولید آنها کمک می کنیم تا از وابستگی خارج شوند.

وی در خصوص میزان فروش این شرکت گفت: فروش در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است. علاوه بر این، سود ۶ ماهه امسال نسبت به سال گذشته سه برابر شده است که خبر خوبی برای سهامداران است.

مدیرعامل «شاروم» گفت: افزایش سرمایه پتروشیمی ارومیه انجام شد و از ۷۰ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید. بیش از سه برابر افزایش سرمایه داشتیم. پتروشیمی ارومیه روزهای خوبی را برای سهامداران رقم می زند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا