کشاورزی

رشد ۳۱۹ درصدی قیمت گوجه فرنگی در دولت رئیسی/ گوجه رکورددار گرانی در آذر ماه شد!

گوجه فرنگی گران ترین گونه است آذر یک ماه گذشت. آخرین گزارش از میانگین قیمت مواد غذایی منتخب در مناطق شهری که توسط مرکز آمار به عنوان نهاد رسمی دولت منتشر شده است، نشان می‌دهد که آذر تورم ماهانه ۱۴۰۲ گوجه فرنگی به ترتیب ۶۹ و ۱۵۶ درصد بوده است. بنابراین این محصول با آبان ماه بعد از هندوانه دوم است و با آن مقایسه می شود آذر سال گذشته این بالاترین میزان تورم غذایی بود.

میانگین قیمت این محصول در ماه ذکر شده ۳۳ هزار ۹۹۲ Toman است. به این ترتیب ، حداقل محدوده قیمت ۲۶۰۰۰ ۳۷۵ Tomans و حداکثر قیمت ۴۳،۰۰۰ ۵۹۲ Tomans است.

اگرچه مراکز دولتی حداکثر قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در مناطق شهری را ۴۳ هزار و ۵۹۲ تومان محاسبه کرده اند، اما در بررسی های میدانی برخی از خرده فروشی ها در برخی از مناطق تهران مانند جردن یا میرداماد، قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی ۵۰ هزار تومان است. معادل یک دلار است. گذشت و تا ۷۰۰۰۰ تومان به فروش می رسد.

امروز گوجه فرنگی در مقادیری که در آن به مصرف کننده نهایی می رسد شهریور ۱۴۰۰ یعنی زمانی که دولت ابراهیم رئیسی روی کار آمد میانگین قیمت این محصول توسط مرکز آمار ایران ۸۱۰۹ تومان محاسبه شد. در آن زمان حداقل قیمت گوجه فرنگی ۶۹۵۹ تومان و حداکثر ۹۹۱۶ تومان بود.

بنابراین با گذشت ۲۷ ماه از آغاز فعالیت رسمی دولت سیزدهم، طبق آمار رسمی دولت، هر کیلوگرم گوجه فرنگی ۳۱۹ درصد رشد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا