اخبار بورس

رشد ۳۶ درصدی درآمد‌های عملیاتی “آپ”/ اخذ موافقت اصولی انتشار اوراق مرابحه “آپ”

در جلسه “بالا” ذکر شد.

مدیرعامل شرکت آسان پرشین گفت: پوشش مثبت بودجه ۱۴۰۳ و انتشار در سامانه کدال از جمله دستاوردهای به دست آمده در بخش مالی است که مجوز انتشار اوراق مرابحه نیز از سازمان بورس اخذ شد.

چیزی را گزارش کنید افق میهنمجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آسان پشتین پرشین امروز تشکیل شد.

باقر صمدی مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین در این مجمع اظهار داشت: نوسازی بیش از ۳۰ هزار پایانه فروشگاهی و بازگشت ۲۰ هزار دستگاه کارتخوان به شبکه در قالب کلنگ زنی انجام شد.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ سرویس اپلیکیشن فعال داریم و ماهانه بیش از ۲۱ میلیون کاربر فعال از خدمات اپلیکیشن و اپلیکیشن استفاده می کنند.
صمدی در خصوص شرکت های تابعه ادامه داد: هلدینگ ایزی پی دارای شرکت های مختلفی از جمله ۱۲ شرکت است. اپلیکیشن اپلیکیشن، شرکت طراحی و توسعه فناوری شعیرات، اهیلداسیر، اوراق آسان پرواز توسون و آرتا پرشین، پردازش هوشمند کسب و کار تیران، نگین رایان ساترا، پیشگامان ایده نو اطلس، نگین آتی آندیا، یاران تجارت زرین، توسعه رایا الکترونیک، توسعه کسب و کار و هوشمندانه کار کردن آسان است.

عملکرد شرکت در سال ۱۴۰۲:

مدیرعامل «آپ» بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ همه قراردادهای بانکی را رعایت کردیم. چند قرارداد جدید نیز ثبت شد و قراردادها بهبود یافت. بهبود خرید و فروش و درصد سود دریافتی اپراتورها، ارائه زیرکد و توسعه کانال USDD، بهینه سازی ساختار و ورود به فروشگاه های زنجیره ای مانند هایپراستار. رویکرد ما استفاده از اکوسیستم اپلیکیشن برای ساخت محصولات به جای صحبت از پلتفرم به پلتفرم است.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد واحد مالی در سه حوزه مدیریت ریسک مالی و اعتباری سازمان، ارتقای شفافیت مالی و کیفیت گزارشگری مالی، عملکرد بهینه در حوزه تامین مالی مقرون به صرفه و حفظ ساختار مالی بهینه است. .

صمدی تصریح کرد: در حوزه مدیریت ریسک، توسعه اعتبار کوتاه مدت و بلندمدت در سال ۱۴۰۲ محقق شد و چشم انداز مثبتی در کاهش مجدد آن در سال ۱۴۰۳ حاصل شد. ما تنها PSP هستیم که دارای رتبه اعتباری هستیم.

مدیر عامل آسان پز پرشین ادامه داد: پوشش مثبت بودجه ۱۴۰۳ و انتشار آن در سامانه کدال یکی از موفقیت های به دست آمده در حوزه مالی است. اخذ موافقت اصولی از سازمان بورس برای انتشار اوراق مرابه، مجوز افزایش سرمایه از محل سود انباشته و سپرده نقدی سهامداران و همکاری با بانک های معتبر از دیگر دستاوردهای حوزه مالی بود.

اهداف مربوط به افزایش سرمایه:

وی در این خصوص گفت: نوسازی زیرساخت های سخت افزاری شرکت، تقویت ساختار سرمایه نسبت به بدهی شرکت، توسعه و نوسازی شبکه دستگاه های پوز و پایانه های فروشگاهی، تامین الزامات بانک مرکزی در این خصوص افزایش سرمایه. به مبلغ هزار میلیارد تومان برای شرکت های پرداخت الکترونیک. ما به عنوان شرکتی که تحت مجوز بانک مرکزی فعالیت می کنیم، در مسیر انجام تعهدات خود هستیم.

عملکرد مالی ۱۴۰۲ و مقایسه با ۱۴۰۱:

باقری تصریح کرد: رشد ۳۶ درصدی درآمد عملیاتی در شرکت اصلی و ۷۱ درصدی درآمد عملیاتی در شرکت های تابعه، رشد ۱ درصدی سود در شرکت اصلی و تحقق زیان در شرکت های تابعه. درآمد اصلی ما از شرکت آسان ساز است.

درآمد عملیاتی در سال ۱۴۰۱ ۷.۳ همتن بود و در سال ۱۴۰۲ به ۱۰ همتن رسید. سود عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبتاً بهبود یافته است. در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد اندکی در سود و زیان عملیاتی و سود خالص بودیم.

وی همچنین افزود: مجموع حقوق مالکیت نشان می دهد که سود و زیان انباشته افزایش یافته است. جریان نقدی به حدود ۳۷۰ میلیارد تومان رسیده است. دارایی های بلند مدت افزایش یافته است. نسبت فعلی ۱.۰۳، نسبت بدهی ۵۱ درصد، پوشش هزینه ۲.۴۶ و بازده دارایی ها ۵ درصد است.

چشم انداز شرکت آسان پرداخت فارسی:

اقدامات آتی شرکت شامل تنوع بخشیدن به منابع درآمدی و همکاری های استراتژیک، تقویت ثبات مالی، تثبیت رویکرد نتیجه گرا، بهبود تجربه مشتری و تقویت موقعیت برند می باشد. ما معتقدیم که بازار B2B یک مکان اقیانوس آبی است و می توان فعالیت های قابل توجهی در آن انجام داد. ما همچنین تعامل با شرکای تجاری و استراتژیک را برنامه ریزی می کنیم. شرکای تجاری می توانند سهامداران، اپراتورها، بانک ها و غیره باشند.

مدیرعامل «آپ» گفت: این شرکت دارایی های راکد و سرمایه مولد است که قابل تقویت و بازگشت به چرخه تولید است. اطمینان از اثربخشی همه طرح‌ها، نظارت بر همه شاخص‌های عملیاتی کلیدی که منجر به افزایش انضباط مالی می‌شود، اجرای رویکرد نتیجه‌محور، در نظر گرفتن یادگیری و رشد، اکوسیستم به جای پلت فرم، پاداش‌های مبتنی بر عملکرد، بهبود تجربه مشتری و ارائه راه‌حل‌های دیجیتال یکپارچه. ارتقای جایگاه برند و ترویج فرهنگ دیجیتال یکی از اقداماتی است که باید در شرکت به دنبال آن باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا