بانک و بیمه

رشد ۴۰ درصدی سود وکار در ۹ ماهه

بازار؛ گروه تبادل: شرکت کارآفرین بانک در بازه زمانی ۹ ماهه تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ سود هر سهم را ۲۷.۴ تومان گزارش کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.
شرکتی با سرمایه ثبت شده ۴۶۰۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۹ ماهه سی ام به پایان رسید. آذر ۱۴۰۲ سود ۱۲۶۲ میلیارد تومانی را گزارش کرد.
بر اساس آخرین گزارش ماهانه، ۱۳ بانک بورسی و فرابورسی در مجموع ۴۷.۵ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته اند و بانک کارآفرین با سهم ۳ درصدی در جایگاهی قرار دارد که نشان می دهد برنامه های خوبی را در حوزه بانکی اجرا کرده است. حوزه خدمات بانکی همچنین طبق داده‌ها، ۱۳ بانک بورسی و فرابورسی در هشت ماهه امسال معادل ۹۰ درصد کل سال ۱۴۰۱ درآمد عملیاتی داشته‌اند که بر سودآوری بانک‌ها تأثیر دارد.
بر اساس گزارش ها، بانک کارآفرین از نظر حساب جاری در بین بانک های بورسی رتبه نهم را دارد و در بخش بانکی سهم ۲ درصدی دارد و ارزش بازار آن به حدود ۵ درصد می رسد.
همچنین با رشد ۲۸ درصدی در ۸ ماهه امسال، رتبه نهم نرخ سود تسهیلات ریالی بانک های بورسی را به خود اختصاص داده و در سایر شاخص ها نیز از جایگاه نسبتا خوبی برخوردار است، بنابراین در مقایسه ریالی و ریالی در جایگاه پایین تری قرار دارد. منابع ارزی بانک های منتخب با رشد ۲۶ درصد رتبه بندی شد.
در حال حاضر این بانک با نسبت P/E 6 جایگاه خوبی در گروه بانکی دارد چرا که میانگین نسبت P/E گروه نیز در همین محدوده قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا