اخبار اقتصاد ایران

رشد ۴۰ درصدی مصرف بنزین طی سه سال

ناصر عاشوری امروز در نشست خبری با بیان اینکه مصرف بنزین در حال حاضر ۱۱۲ میلیون لیتر در روز و میانگین تولید آن حدود ۹۸ تا ۱۰۴ میلیون لیتر در روز است، اظهار کرد:

وی افزود: با توجه به تشدید تردد، مصرف چندین میلیون افزایش یافته، اتوبوس های درون شهری و برون شهری کاهش یافته و خودروهای شخصی جای آن را گرفته اند که نتیجه آن مصرف بیشتر بنزین، آلودگی هوا و … تهدیدی برای سلامت مردم

دبیر انجمن صنفی صنایع پالایشگاهی با بیان اینکه لازم است دولت و مجلس برای اصلاح قیمت بنزین تصمیم گیری کنند، گفت: در زمان هاشمی رفسنجانی قیمت بنزین مرحله به مرحله در حال بازنگری بود. و این روند با وجود کسری بودجه باید تا کنون ادامه می یافت.» او مجبور نیست بنزینی که لیتری ۳۸ هزار تومان است را با نرخ ۱۵۰۰ تومان بفروشد.

عاشوری با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت جدید این امید در مردم ایجاد شده است که نارضایتی ها و مشکلات اقتصادی و اجتماعی به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی با اشاره به پروژه های در دست اجرا گفت: طرح کک اسفنجی بندرعباس، ارتقای کیفی پالایشگاه تبریز، ارتقای تولید بنزین پالایشگاه تهران، کک سوزنی شازند، فاز ۲ و ۴ و ارتقای کیفی و کمی بنزین آبادان از جمله طرح های در راستای اجرای این طرح است. کاهش نارضایتی.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش کشور با تاکید بر اینکه راه حل غلبه بر نارضایتی ها فقط تولید نیست، گفت: در گذشته راه را اشتباه رفتیم و اکنون توصیه ما به دولت چهاردهم این است که اصرار نکنند. راه اشتباه است، زیرا انحراف افزایش خواهد یافت.»

عاشوری با بیان اینکه اشتباه این بود که مصرف رها شد و کل برنامه حل اختلاف با پالایشگاه بود، گفت: نه تنها وزارت نفت بلکه شهرداری و بسیاری از وزارتخانه ها و سازمان های دیگر باید برای حل این مشکل کمک کنند. . برای تغییر الگوی مصرف./ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا