اخبار اقتصاد ایران

رشد ۴۷ درصدی درآمدهای عملیاتی تلفیقی هپکو :: افق میهن

مدیرعامل هلدینگ هپکو گفت: شرکت هپکو بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده توسط سازمان حسابرسی کل کشور در سال ۱۴۰۲ پس از پانزده سال به سوددهی رسیده است.

به گزارش افق میهن به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت هپکو، در تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۳، حسین قربانی مدیرعامل هلدینگ هپکو در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت هپکو با حضور سهامداران طی ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره: این شرکت با توجه به روند خصوصی سازی در دهه ۹۰ با مشکلات عدیده ای مواجه شده بود که پس از واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۸، اعضای هیات مدیره روند رفع آن را آغاز کردند. مشکلات و تلاش برای مستقل کردن شرکت که برنامه ریزی های لازم برای آن انجام شد.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در تاریخ هپکو خریدهای خارجی این شرکت که ۸۰ درصد از هزینه های این شرکت را تشکیل می دهد با اعتبار ۲ تا ۶ ماهه انجام شده است، گفت: با رایزنی و مذاکره امروز به نقطه ای رسیدیم. که در آن بیش از ۵۰٪ خریدهای خارجی به صورت اعتباری است.

تغییر رویکرد در حوزه فروش

قربانی بیان کرد: با تغییر رویکرد در حوزه فروش و افزایش قراردادها از ۱۱۰۰ میلیارد تومان به ۶۰۰۰ میلیارد تومان معادل ۴۵۳ درصد رشد در بازه زمانی تیر ۱۴۰۲ تا تیر ۱۴۰۳، ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اخذ شده است. . از این مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت اقساط تسهیلات قبلی و مابقی صرف تامین مواد اولیه شد.

وی با اشاره به اینکه فصل جدیدی در زمینه بازاریابی و فروش ماشین آلات و پروژه ها در این شرکت آغاز شده و به سمت تولید ماشین آلات معدنی حرکت کرده ایم، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده مذاکرات و رایزنی هایی با معادن کشور انجام شد. انجام شد، مشتریانی که نقدینگی خوبی داشتند مورد هدف قرار گرفتند و بیشتر قراردادهای امروز مربوط به قراردادهای بخش خصوصی است.

ظرفیت تولید ۲۷۰۰ دستگاه در سال

مدیرعامل هلدینگ هپکو تاکید کرد: این شرکت ظرفیت تولید ۲۷۰۰ دستگاه در سال را دارد اما این ظرفیت به طور کامل محقق نشده است. است.

وی بیان کرد: از تیرماه سال گذشته تا سال جاری ۴۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد قطعی منعقد شده که با رشد ۱۳۱ درصدی از نظر میزان قراردادها و همچنین رشد ۴۷ درصدی درآمد عملیاتی تلفیقی محقق شده است. این شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱. در حالی که قیمت تمام شده محصولات این شرکت تنها ۱۵ درصد رشد داشته است.

با تغییر رویکرد، سود شرکت مثبت شد

قربانی تصریح کرد: سود تلفیقی شرکت از سال ۱۳۹۲ منفی بوده اما در دو سال اخیر با تغییر رویکرد به سود مثبت رسیده است، حاشیه سود منفی ۱۲ درصد نیز در سال گذشته به ۴ درصد حاشیه سود مثبت رسیده است. نرخ بازده دارایی ها در سال گذشته پس از سال ها به ۰.۷ درصد رشد رسید، همچنین نرخ بازده حقوق صاحبان سهام در سال گذشته به رشد ۶ درصدی رسیده است.

وی با بیان اینکه نبض هپکو در تامین قطعات CKD است افزود: گزارش ها نشان می دهد از تیرماه ۱۴۰۱ با حضور هیات مدیره جدید تا تیر ۱۴۰۳ با رفع مشکلات ارزی، مالی و ارزی موفق به رشد خوبی شدیم. . از تیر ماه ۱۴۰۱ تا تیر ۱۴۰۲ از نظر تعداد ماشین آلات، ۳۶۰ دستگاه با رشد ۱۹۵ درصدی تولید شد و دو هزار میلیارد تومان نیز با توجه به شرکت، بدون استقراض از سهامداران و بدون افزایش سرمایه، به طور کامل خودکفا شد. عملکرد، قطعات CKD عرضه شد.

تامین قطعات به ارزش هزار میلیارد تومان. تامین قطعات

قربانی بیان کرد: در چهار ماهه سال جاری هزار میلیارد تومان قطعات CKD تامین شده در حالی که پارسال ۱۸۶ میلیارد تومان قطعات تامین شده است.

وی افزود: در سال ۹۶ که مجدداً شرکت به بخش خصوصی واگذار شد، روند تولید رو به کاهش بود و تولید به ۸ دستگاه در سال رسید، اما با واگذاری هپکو به تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۸، تولید به ۴۸ دستگاه افزایش یافت. دستگاه و در سال گذشته ۳۶۸ دستگاه بوده و امسال ۹۲۹ دستگاه تولید شده و در حال تولید است.

مدیرعامل هلدینگ هپکو نرخ رشد داخلی سازی قطعات را از ۳۷ درصد به ۳۴۷ درصد از نظر تناژ عنوان کرد و گفت: نوسازی و بازسازی ربات ها، راه اندازی دستگاه برش پلاسما پس از هفت سال، راه اندازی واحد تولید شیر روغن، پالایش انبارهای شرکت و ایجاد ارزش افزوده بالغ. ۵۰ میلیارد تومان احیا و استفاده از قطعات راکد و ضایعاتی در خطوط تولید به ارزش ۴۰ میلیارد تومان تولید دستگاه حفاری برای اولین بار با کمک یک شرکت دانش بنیان اقدام برای اخذ گواهینامه ۱۷۰۲۵ اقدام برای تاسیس شرکت دانش بنیان و عضویت در پارک علم و فناوری، به روز رسانی تجهیزات ماشینکاری شرکت، به روز رسانی سیستم کنترل شعله برش، رشد ۶۴ درصدی موجودی کالا نسبت به سال گذشته از جمله اقدامات انجام شده است.

وی گفت: در حوزه تحقیق و توسعه محصول و نوآوری، تولید بیل مکانیکی ۷۵ تنی و پروژه تولید بیل مکانیکی ۱۲۵ تنی، پروژه تولید کمپرسی اروپایی ۴۰ تنی و ۱۰۰ تنی انجام شد. و کمپرسی ۱۲۰ تنی اروپایی نیز در دستور کار قرار دارد.

صادرات ۲۱ محصول

قربانی با تاکید بر اینکه این شرکت و هیات مدیره هزینه های زیادی را برای پرونده های حقوقی به جا مانده از سال های گذشته هزینه کرده اند، خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای مهم این شرکت امضای قرارداد صادرات ۲۱ محصول به ارزش ۶ میلیون دلار پس از ۲۰ سال است. سال ها. همچنین اقداماتی از جمله افزایش صندلی هیئت مدیره مس طارم از یک کرسی به دو کرسی بدون افزایش سهم، بازگرداندن وجه پرداختی به ایراسکو ایتالیا به ارزش دو میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و ورود کلیه دستگاه های خریداری شده به داخل کشور، انجام شد. رفع مشکلات سازمان خصوصی سازی، افزایش تامین کنندگان خارجی، انعقاد قرارداد مستقیم با شرکت های خارجی، رفع توقیف و توقیف اسناد مالکیت شرکت پس از ۱۸ سال تکمیل شد.

مدیرعامل هلدینگ هپکو با بیان اینکه تولید و فروش ۱۹۰۰ دستگاه همگن هدف گذاری شده است، افزود: با این اقدام سهم بازار این شرکت به اوج خود باز می گردد چرا که هیئت مدیره هیچگاه نگاه محافظه کارانه ای نداشته است و با تعریف بودجه با ریسک، که بخش قابل توجهی است، پیچیده است. یکی از اهداف در زمینه فروش، تولید و سودآوری محقق می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا