بانک و بیمه

رشد ۷ پله‌ای ایران در ضریب نفوذ بیمه| تلاش برای کیفی سازی صنعت بیمه

به گزارش افق میهن، علی استاد هاشمی در نشست خبری بیمه مرکزی با اصحاب رسانه به جایگاه صنعت بیمه کشور در سطح جهانی و منطقه ای اشاره کرد و گفت: سال گذشته ضریب نفوذ بیمه در کشور به ۲.۱۴ درصد رسید که این رقم در سطح جهانی و منطقه ای است. نشان دهنده موقعیت جهانی کشور بهبود یافته است. هفت پله صعود کرد و از رتبه ۶۶ به ۵۹ صعود کرد و جایگاه منطقه ایران همچنان در رده چهارم باقی مانده است.

رشد ۵۹ درصدی حق بیمه تولید در سال ۱۴۰۲

وی در خصوص حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در سال ۱۴۰۲ افزود: حق بیمه تولیدی کشور در سال گذشته به ۲۷۹ همات (هزار میلیارد تومان) رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد رشد داشته است شاخص حق بیمه، این کشور نشان می دهد مقام پنجم.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه به گسترش بیمه مسئولیت در حوزه بیمه شبکه ریلی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بیمه مسئولیت شبکه ریلی در سال گذشته در دو حوزه شهری و برون شهری با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

صدور همزمان بیمه و ویزای الکترونیکی

پروفسور هاشمی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در بیمه مرکزی برای تسهیل صدور بیمه نامه می توان به صدور بیمه نامه همزمان با ویزای الکترونیکی (e-visa) اشاره کرد و از آن زمان تاکنون گزارش های زیادی از مشکلات بیمه و صدور آن در روزهای اخیر منتشر شده است. سال ها: بیمه در گذشته در مرزهای کشور و همزمان با ورود و خروج مسافران خارجی انجام می شد. امروز خوشبختانه بیمه نامه مربوطه همزمان با ویزای الکترونیکی صادر می شود و دیگر با مشکلاتی که در گذشته در این زمینه وجود داشت مواجه نیستیم.

جهشی به سمت کیفیت در صنعت بیمه

وی در خصوص اقدامات انجام شده در صنعت بیمه گفت: امروز تلاش ما ارتقای صنعت بیمه کشور در راستای ارتقای کیفیت بازار بیمه و صنعت بیمه است.

ارائه ۵۰ محصول بیمه جدید در ۴ سال

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق، در سال ۱۳۹۸ ۱۰ محصول جدید بیمه ای، ۱۴۰۰ ۹ محصول جدید، ۱۴۰۱ ۱۰ محصول جدید، سال گذشته و سه ماهه سوم ۲۱ محصول جدید توسط مرکزی برای اولین بار در سال جاری بیمه ۱۵ محصول بیمه جدید ارائه کرد.

پروفسور هاشمی در خاتمه اظهار داشت: هر یک از این محصولات جدید بیمه ای برای مدت معینی به صورت انحصاری در اختیار شرکت های بیمه قرار می گیرد و در گام بعدی بیمه مرکزی عملکرد شرکت های بیمه را در رابطه با آن بررسی و ارزیابی خواهد کرد. در صورت عملکرد نامطلوب و عملکرد نامطلوب این شرکت های بیمه، شرایط استفاده از این محصولات را مجددا بررسی کردند.

باید گفت؛ ضریب نفوذ بیمه به عنوان یک شاخص مرکزی و جهانی برای بررسی عملکرد صنعت بیمه استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا