اخبار بورس

رشد ۸۵ درصدی سود خالص “افق”/ افق کورش به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور معرفی شد/ ثبت رکورد فروش خالص ۴۸۸ میلیارد تومانی “افق”

چیزی را گزارش کنید اخبار بورسا مجمع عمومی عادی سالیانه پایان سال مالی خرده فروشی زنجیره ای افق کورش در روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ با حضور صاحبان سهام تشکیل شد.

برهمین اساس حسین صبوری مدیر عامل فروشگاه های زنجیره ای افق کروش در این مجمع اظهار داشت: در سال مالی ۱۴۰۱ گردش مالی شرکت ۳۵۸۲۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۲ به ۶۶۲۹۹ میلیارد تومان رسیده که نشان دهنده رشد ۸۵ درصدی سود خالص است. . ما ساختیمش. از نظر سود ناخالص با افزایش ۷۰ درصدی به ۶۳۰۵ به ۱۰۷۱۲ رسیدیم. این امر منجر به افزایش سود عملیاتی از سال ۱۸۲۷ به ۳۵۵۸ شد. سود قبل از کسر مالیات به ۲۱۴۳ به ۲۲۹۶ رسید و سود خالص شرکت به ۳۶۴۵ رسید که رشد ۸۶ درصدی را به ثبت رساند.

وی افزود: مجموع دارایی های شرکت با رشد ۷۲ درصدی از ۱۲۴۲۳ به ۲۱۳۴۴ افزایش یافت. بدهی شرکت از ۹۲۲۳ به ۱۵۶۲۹ افزایش یافت که ۶۹ درصد افزایش داشت. سرمایه شرکت ۵۱۷۴ میلیارد است که ۸۰ درصد افزایش داشته و نسبت کارایی فروش نیز حفظ شده است. علاوه بر این، نرخ فعلی از ۱۰۰٪ به ۸۷٪ افزایش یافته است.

وضعیت شرکت در بورس اوراق بهادار:

صبوری تصریح کرد: پس از بازگشایی نماد پس از مجمع سال گذشته و قبل از بسته شدن نماد در مجمع امسال، شاخص بورس ۲ درصد رشد کرد اما قیمت سهام افوگ کوروش ۳۳ درصد بود. سرمایه شرکت در سال ۱۴۰۲ به دو هزار میلیارد تومان رسید. پیشنهاد هیأت مدیره افزایش سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی است و امسال سرمایه شرکت به ۳۰۰۰ میلیارد تومان می رسد.

ترکیب سهامداران:

وی ادامه داد: ۸۰ درصد گروه مدیریت صنعت خرده فروشی کورش، ۷.۶ درصد سایر اشخاص حقیقی، ۵.۱ درصد از صندوق سرمایه گذاری موجودی کورش، ۷.۵ درصد سایر اشخاص حقوقی. تعداد کل سهامداران «افق» ۵۲۱۸۱ نفر است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، ۶۶ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان فروش داشتیم که به ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار مشتری فروخته شد. ما بیش از ۶۰ درصد خانواده های ایرانی را پوشش می دهیم. این فروش در ۳۴۳۴ فروشگاه انجام شده است که در پایان سال معادل ۱۴۰۲ فروشگاه است.

شرکت های تابعه افق کورش:

مدیرعامل آکالا کروش اظهار داشت: آکالا ۵۷ درصد از سهام آکالا را در اختیار دارد که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت می کند. این شرکت یک خانواده هایپرخانواده مدرن است که ۷۵ درصد از سهام آن متعلق به افوز است. شرکت سامان پویش تامین که ماموریت آن تولید تجهیزات فروشگاهی و انباری است، ۸۰ درصد سهام آن متعلق به افوگ کورش است.

وقایع سال ۱۴۰۲:

صبوریان با اشاره به اتفاقات سال گذشته خاطرنشان کرد: صنعت پوشاک آبی فروشگاه های زنجیره ای پوشاک با مالکیت ۷۰ درصدی افوگ کورش در تابستان ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد. گروه نوآوران تجارت الکترونیک هستی که در بخش اقتصاد دیجیتال فعالیت می کند، ۸۰ درصد متعلق به افوگ کورش است. توسعه کشاورزی و صنعت کوروش فعال در زمینه تامین مواد غذایی که در سال ۱۴۰۲ خریداری کرد.

وی افزود: شرکت بازرگانی افک کروش که ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به افک کروش است. دو شرکت اول در سال ۱۴۰۲ تأسیس شدند، اما تجارت آفاق کروش در سال ۱۴۰۲ شروع به کار کرد. هر چند در سال های قبل ثبت شده بود.

مدیرعامل «افق» گفت: گروه نوآوران ۷۰ درصد سهام تپسی و ۱۰۰ درصد سهام نوآوران هستی، ۱۰۰ درصد کالارسان هستی، ۱۰۰ درصد الوپیک و ۱۰۰ درصد BR سیستم را در اختیار دارد.

صبوریان گفت: شرکت توسعه کشت و صنعت کوروش، ۱۰۰ درصد طلای ناب کوروش، ۱۰۰ درصد فرآورده های غذایی کوروش، ۱۰۰ درصد محصولات پروتئینی کوروش، ۱۰۰ درصد در شرکت گل های غذایی کروش، شرکت لوبیا و لوبیا خشک کوروش، کشت برنج کوروش. و صنعت، ۸۴ درصد. او صاحب هستی آرین تامین و جویا بهنود است.

شرکت های وابسته:

وی بیان کرد: شرکت فن آوران انیاک با ۱۵ درصد سهام، شرکت غذایی پاکبان با ۲۲ درصد سهام، شرکت گلرنگ ترابر پخش با ۲۰ درصد سهام، شرکت گندم طلایی با ۳۰ درصد سهام و شرکت ارین کیمیا تک با ۲۰ درصد سهام تحت کنترل افوک کوروش. .

مدیرعامل افوق کروش ادامه داد: در حوزه توسعه فروشگاه ها باید بگوییم که در سال ۱۴۰۲ به سهامداران قول دادیم ۳۰۰ فروشگاه افتتاح کنیم. تا کنون ۳۶۲۸ شعبه در سراسر کشور داریم. تنها در سه ماهه اول سال حدود ۲۰۰ شعبه افتتاح شد. ما در ۶۷۵ شهر کشور حضور داریم و ۹۴.۴ درصد از شهرهای کشور را پوشش می دهیم.

وی افزود: فروش خالص شرکت در سال ۱۳۹۸ برابر با ۹۱۱۶ بوده و در سال ۱۳۹۸ به ۱۵۲۵۹ رسیده است که در سال ۱۴۰۰ به ۲۳۷۲۲، در سال ۱۴۰۱ به ۳۵۸۲۱ و در سال ۱۴۰۲ به ۶۶۲۹۹ میلیارد تومان رسیده است که از رشد تاریخی سال های قبل فراتر رفته است.

وی گفت: در فروش اینترنتی از ۱۵۴۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۰۸ درصدی به ۳۱۸۳ میلیارد تومان رسیدیم. در بخش مخارج، نسبت مخارج به فروش در سال ۱۴۰۲ برابر با ۱۴.۷ است.

صبوریان در خصوص سود خالص شرکت افق اظهار داشت: سود خالص این شرکت در سال ۱۴۰۰ ۱۱۷۸ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ سال ۱۹۶۱ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۶۴۵ میلیارد تومان بوده که نشان دهنده رشد ۶۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ است. و در سال ۱۴۰۲ رشد ۸۶ درصدی سود خالص را به ثبت رساندیم. رشد فروش ۸۵ درصدی منجر به افزایش ۱۰۶ درصدی سود عملیاتی و به دنبال آن افزایش ۳۳ درصدی قیمت هر سهم شد.

وی ادامه داد: بر اساس رتبه بندی IMI100، هفت سال متوالی به عنوان بزرگترین زنجیره خرده فروشی کشور شناخته شدیم و برای اولین بار در رتبه ۳۴ در بین ۱۰۰ شرکت برتر قرار گرفتیم.

مدیرعامل افق گفت: ۷۰۰ هزار متر مربع مساحت فروش داریم و رکورد فروش خالص روزانه به ۴۴۸ میلیارد تومان در یک روز رسیده است. در حوزه محیط زیست، ۶۸۰۰ تن زباله نایلون و مقوا جمع آوری و بازیافت شد، مصرف سوخت فسیلی کاهش یافت و کالاها قبل از ورود به زنجیره تامین مورد آزمایش قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا