اقتصاد جهان

رشد 20 درصدی صادرات آمریکا به ایران از ابتدای 2023

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، آخرین آمار اداره آمار آمریکا نشان می دهد که مبادلات تجاری این کشور با ایران در ده ماهه امسال به ۴۴.۴ میلیون دلار رسیده است.

در این مدت مبادلات تجاری دو کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت ۴ درصدی را ثبت کردند. در ده ماهه سال گذشته ۴۶.۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شد.

بر اساس این گزارش، صادرات آمریکا به ایران در ماه های ژانویه تا اکتبر امسال افزایش یافته اما واردات این کشور از ایران کاهش یافته است. آمریکا در این مدت ۴۲.۸ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشت. آمریکا بین ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ کالاهایی به ارزش ۳۵.۶ میلیون دلار به ایران صادر کرده است.

اما آمریکا در ۱۰ ماه از ایران وارد می کندامسال ۸۵ درصد کاهش یافته و به ۱.۶ میلیون دلار رسیده است. در مدت مشابه سال گذشته، واردات آمریکا از ایران ۱۰.۹ میلیون دلار گزارش شده است.

در دهمین ماه سال ۲۰۲۳ ارزش صادرات آمریکا به ایران ۳.۹ میلیون دلار و واردات این کشور از ایران تنها ۰.۱ میلیون دلار بوده است. آمریکا در اکتبر سال گذشته ۴.۳ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرد و هیچ کالایی از ایران وارد نکرد.

ایران در بین مقاصد صادراتی آمریکا رتبه ۱۷۷ و در تامین کالاهای مورد نیاز آمریکا رتبه ۲۰۶ را دارد.

انتهای پیام//

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا