اخبار اقتصاد ایران

رشد 486 درصدی سودآوری در پی اصلاح ساختارهای مالی :: ایران تحلیل

رشد ۴۸۶ درصدی سودآوری در کنار بهبود زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، زیرساخت‌های مالی و حفظ منافع سهامداران از محورهای اصلی اقدامات بانک صادرات ایران در هشت ماه گذشته بوده است.

به گزارش ایران تحلیل، محسن سیفی در دیدار با برخی از مدیران ارشد این بانک، در تشریح رویکردهای جدید ارتقای جایگاه بانک و افزایش سهم بازار بانک، گفت: بانک با اتخاذ رویکردهای جدید و اساسی برای افزایش سودآوری و سهم بازار، صادرات ایران زیرساخت های فناوری اطلاعات و بخش مالی بانک را همزمان با توجه به منافع سهامداران دنبال کرده است.

وی افزود: در این راستا جذب منابع به عنوان مهمترین اهداف شعب در نظر گرفته شده است به طوری که در پایان سال ۱۴۰۲ حجم منابع سپرده بانک از مرز ۷۰۰۰ هزار میلیارد ریال گذشت.

مدیرعامل بانک صادرات ایران ادامه داد: افزایش منابع و تلاش برای اصلاح ساختارهای مالی منجر به افزایش ۴۸۶ درصدی سودآوری بانک در صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شد و این روند عمدتاً ناشی از تمرکز بانک‌ها بود. تیم مدیریت بانک در نیمه دوم سال گذشته

وی با اعلام اینکه سهم بازار این بانک در سال جاری به ۹ درصد افزایش یافت، افزود: بهای تمام شده پول در بانک صادرات ایران نیز ۳۵ درصد کاهش یافته است.

سیفی به بیان شرایط متفاوت بانکداری در دنیای امروز پرداخت و گفت: باید بپذیریم که مدل بانکداری در دنیا تغییر کرده و امروزه تقریباً در شبکه بانکی مدرن بانکداری سنتی وجود ندارد.

وی با مقایسه شرایط و روند تامین منابع در نیمه دوم سال گذشته و پشت سر گذاشتن برخی رقبای سنتی، تاکید کرد: امروزه عمده ترین رقبای بانک صادرات ایران، نئوبانک ها و فین تک ها هستند و بر این اساس، برنامه های بانک برای تقویت زیرساخت های فنی لازم از خرید مین فریم و تقویت ظرفیت تراکنش های پولی با جدیت و اولویت در دستور کار قرار گرفته و موفقیت های چشمگیری در این زمینه حاصل شده است.

مدیرعامل همچنین با تشریح اقدامات انجام شده برای بهبود زیرساخت های مالی بانک، روند پشت سر گذاشتن مراحل سخت افزایش سرمایه نقدی بانک را پس از ۲۳ سال تشریح کرد و از ادامه این برنامه ها برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی خبر داد. دارایی ها و ارتقای کفایت سرمایه بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا