اقتصاد جهان

رشد 50 درصدی درآمد نفتی روسیه علیرغم تحریم

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، بلومبرگ روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که با وجود تحریم های غرب، درآمدهای نفتی روسیه در ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

درآمد مسکو از فروش نفت خام علیرغم فشارهای بین المللی و کسری های پیش بینی شده افزایش یافت. بر اساس محاسبات بلومبرگ بر اساس داده های وزارت دارایی روسیه، مالیات نفت در ماه می به ۶۳۲.۵ میلیارد روبل (۷.۱ میلیارد دلار) افزایش یافت.

بر اساس این داده ها، کل سود نفت و گاز روسیه با افزایش ۳۹ درصدی به ۷۹۳.۷ میلیارد روبل (۸.۹ میلیارد دلار) به دلیل افزایش تدریجی قیمت نفت خام اورال روسیه که عمده ترین صادرات این کشور است، افزایش یافت.

این وزارتخانه مالیات های ماه می را بر اساس قیمت اورال ۷۴.۹۸ دلار در هر بشکه محاسبه کرد که نسبت به ۵۸.۶۳ دلار در سال گذشته افزایش یافته است.

با وجود سقف ۶۰ دلاری قیمت نفت روسیه که توسط گروه هفت و اتحادیه اروپا اعلام شد، تخفیف نفت اورال به شاخص جهانی برنت کاهش یافته است.

این مکانیسم همراه با تحریم های اتحادیه اروپا بر صادرات نفت روسیه از طریق دریا برای کاهش درآمدهای صادراتی مسکو ایجاد شد. تحریم ها در دسامبر ۲۰۲۲ اعمال شد و محدودیت های مشابهی بر صادرات فرآورده های نفتی روسیه در فوریه ۲۰۲۳ اعمال شد.

در پاسخ به این محدودیت ها، روسیه بیشتر صادرات انرژی خود را به کشورهای آسیایی، به ویژه هند و چین منتقل کرده است، جایی که نفت این کشور بسیار بالاتر از سقف قیمت تعیین شده توسط غرب فروخته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا