طلا و ارز

رشد 6.6 درصدی قیمت طلای جهانی/ انس طلا 2035 دلاری شد





قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۲۳ به طور پیوسته افزایش یافته است و این کالا تا به امروز ۱۴ درصد رشد داشته است.



به گزارش ایران تحلیل، تا ساعت ۸ صبح به وقت شرق، قیمت هر اونس طلا با ۶.۶ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۲۰۳۶ دلار و ۷۰ سنت رسید. قیمت طلا در روز دوشنبه به بالاترین حد خود یعنی ۲۱۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید، اما طی یک روز بیش از ۱۰۰ دلار کاهش یافت و ۲ درصد کاهش یافت.

به دنبال اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز جمعه، با افزایش اعتماد سرمایه گذاران به کاهش نرخ بهره، قیمت طلا در جلسه قبل افزایش یافت. شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزانتر کرد. بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله به ۴.۲۵۸۷ درصد کاهش یافت.

نرخ های بهره پایین تر، هزینه فرصت مالکیت فلزات گرانبها بدون بهره را کاهش می دهد. به نظر می رسد فدرال رزرو در مسیر پایان دادن به سال با افزایش نرخ بهره قرار دارد، اما با چالشی در مورد زمان و نحوه انتقال به سمت کاهش نرخ بهره مواجه است.

سرمایه گذاران منتظر اطلاعات دقیق حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در روز جمعه هستند که می تواند به ارزیابی بهتر چشم انداز نرخ بهره کمک کند. داده های هفته گذشته حاکی از کاهش فشارهای تورمی و کاهش تدریجی در بازار کار بود که ایده کاهش سریع نرخ بهره را تقویت کرد.

به گزارش رویترز، در سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۵.۵۵ دلار در هر اونس، پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۷۵.۳۵ دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۱۵ دلار و ۳۲ سنت رسید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا