اقتصاد جهان

رضایت مردم ایران از زندگی بیشتر از چینی ها و مردم ترکیه است

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، صندوق بین المللی پول گزارشی از میزان رضایت از زندگی مردم در ۱۳۷ کشور جهان از جمله ایران منتشر کرده است.

این گزارش نشان می دهد که اگرچه تولید ناخالص داخلی سرانه یکی از عوامل مهم در رضایت از زندگی مردم است، اما عوامل مهم دیگری مانند امید به زندگی، آزادی، سخاوت، حمایت اجتماعی و فساد نیز در رضایت از زندگی بسیار مهم هستند. هستند.

رتبه ۱۳۷ کشور جهان از نظر رضایت از زندگی مردم نشان می دهد که رضایت از زندگی در برخی از کشورهای توسعه یافته که تولید ناخالص داخلی سرانه بالاتری دارند، کمتر از برخی کشورهای در حال توسعه است.

این گزارش میزان رضایت از زندگی افراد را با استفاده از نظرسنجی‌های فردی اندازه‌گیری کرد و به هر کشور امتیازی بین ۱ تا ۸ اختصاص داد. هر چه این ارزش بالاتر باشد، احساس شادی و رضایت از زندگی بیشتر می شود.

بر اساس این گزارش، فنلاندی ها از زندگی در جهان رضایت بیشتری دارند و در شاخص جهانی به امتیاز ۷.۸ دست یافته اند. دانمارک و ایسلند در رده های دوم و سوم قرار دارند.

این گزارش در شاخص جهانی رضایت از زندگی، امتیاز ۴.۸۸ را به ایران داد و ایران را در رتبه ۱۰۱ جهان قرار داد. بر این اساس، رضایت از زندگی در بین ایرانیان در ۱۳۷ کشور مورد مطالعه بیشتر از مردم در ۳۶ کشور و کمتر از مردم در ۱۰۰ کشور بود.

بر اساس این گزارش، ایرانی ها با وجود داشتن دومین اقتصاد بزرگ جهان، نسبت به چینی ها از زندگی خود رضایت بیشتری دارند. همچنین ایرانیان نسبت به مردم ترکیه، پاکستان، تونس، اردن و هند از زندگی خود رضایت بیشتری دارند.

مردم افغانستان در این گزارش با امتیاز ۱.۸۶ به عنوان ناشادترین مردم جهان معرفی شدند.

مردم آمریکا علیرغم داشتن بزرگترین اقتصاد جهان، امتیازی بهتر از ۶.۸۹ در شاخص رضایت از زندگی کسب نکردند و در رتبه پانزدهم جهان قرار گرفتند.

ژاپنی ها علیرغم اینکه کشوری توسعه یافته هستند، نسبت به مردم ۴۶ کشور جهان ناراضی ترند و از این نظر با امتیاز ۶.۱۳ در رتبه ۴۷ جهان قرار دارند.

کشورهای نفت خیز خلیج فارس به دلیل درآمد بالای نفتی خود نسبت به سایر کشورهای در حال توسعه وضعیت بهتری دارند. به عنوان مثال، ساکنان امارات با امتیاز ۶.۵۷ در رتبه ۲۶ و عربستان سعودی با امتیاز ۶.۴۸ در رتبه ۳۰ قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا