اخبار اقتصاد ایران

رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در شهرستان لنگرود

سید هاشم میرحسینی دادستان عمومی و انقلاب لنگرود اظهار داشت: ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی در یکی از روستاهای بخش آتاکور این شهرستان از مالکان پس گرفته شد.

ایران تحلیل دادستان عمومی و انقلاب لنگرود گفت: ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی در یکی از روستاهای بخش آتاکور این شهرستان از مالکان پس گرفته شد.

سید هاشم میرحسینی افزود: با توجه به گزارش مردمی مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو در منطقه آتاکور، ماموران حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنگرود به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای تبصره ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور، ماموران اداره منابع طبیعی ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش تقریبی ۸ تصرف کردند. میلیارد ریال که توسط افراد سودجو کشف و ضبط شده بود. رفع تصرف و به اراضی ملی بازگردانده شد.

دادستان عمومی و انقلاب لنگرود با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، تصریح کرد: دستگاه قضایی با سودجویان و مجرمانی که بدون هیچ تسامحی اراضی ملی و منابع طبیعی را تصرف می کنند برخورد جدی خواهد کرد.

میرحسینی با بیان اینکه متصرفان این اراضی به صورت غیرمجاز با سیم خاردار و حصار کشی شده بودند، گفت: با دستور قضایی تمامی آثار تصرف در این اراضی توسط ماموران زحمتکش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنگرود جمع آوری شد.

وی حفظ و حراست از منابع طبیعی و اموال ملی را از اولویت های دستگاه قضایی دانست و افزود: مبارزه با زمین خواران و سودجویان در دستور کار قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا