بانک و بیمه

«رفع مسدودی حساب جاری» با واریز تفاوت موجودی و مبلغ چک میسر است

علی داودی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به قوانین جدید چک و مشکلاتی که برخی بانک های عامل استان سمنان برای مردم ایجاد کرده اند، خاطرنشان کرد: مشکلات مربوط به قوانین جدید چک در بانک های استان سمنان حل شده است.

وی تاکید کرد: مردم می توانند مابه التفاوت چک و موجودی حساب را واریز کنند و چک قابل پاس شدن است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و قانون بانک مرکزی نیز به همین ترتیب تغییر کرده است.

دبیر شورای هماهنگی بانکی استان سمنان با بیان اینکه بانک ها موظف به اجرای آخرین ضوابط حسابرسی هستند، افزود: کسانی که مشکل دارند می توانند با بازرسی بانک های فعال در استان سمنان تماس بگیرند و یا با شماره تماس آنها تماس بگیرند.

داودی تصریح کرد: بانک ها موظفند شماره تماس بازرسی خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

وی افزود: بانک هایی که انتظار مشکلاتی در آنها وجود داشت به جلسه شورای هماهنگی بانک ها دعوت شدند، این موارد مطرح شد و مدیران بانک ها اطمینان دادند که مشکلی وجود ندارد.

به گفته بازار، در صورت عدم موجودی چک، طبق روال، حساب مسدود می شود، اما مابه التفاوت چک و موجودی حساب را می توان در پست جدید بانک مرکزی واریز و چک را برداشت کرد. .

اکنون برخی از بانک های استان اعلام کرده اند که کل مبلغ چک واریز و سپس حساب مسدود شده افتتاح می شود که این امر مردم استان سمنان را با مشکل مواجه کرده است. برخی از شهروندان استان سمنان به نقل از بانک های استان سمنان می گویند این قانون هنوز اجرایی نشده است که مشکلاتی را برای آنها به همراه داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا