رفع نواقص و تکمیل قطعات باقیمانده حملونقل ریلی در منطقه آزاد انزلی
در جلسه Ta’ati Moghaddam ، مدیرعامل و معاون راه آهن موافقت کردند:
با اتمام زیرساخت های بندری ، ظرفیت بندر خزر به بیش از ۵ میلیون تن در سال افزایش می یابد که حدود ۲ ٪ از آنها توسط خطوط ریلی انجام می شود.
طبق پایگاه داده اطلاعات Diarmirza ، به منظور پیگیری برخی موانع و تکمیل اجزای و بخش هایی از اتصال خطوط راه آهن ملی به مجتمع بندر خزر منطقه آزاد آنزالی. مصطفی تاهاتی مغادام ، رئیس هیئت مدیره و مدیر سازمان منطقه آزاد آنزالی ، با جبار علی زکرری ، معاون وزیر ، رئیس هیئت مدیره و مدیر راه آهن صحبت کرد.
در این جلسه با حضور عباس خاتیبی ، معاون مدیر توسعه و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها ، معاونان و مدیران شرکت راه آهن ، دستیار توسعه فنی سازمان و مدیران شرکت مشاوره و پیمانکار برگزار شد. طرفین بحث و گفتگو در مورد مکانیسم های مهندسی فنی نقص و تکمیل قطعات حمل و نقل ریلی باقیمانده در منطقه آزاد آنزالی برای تسهیل و تسریع روند خدمات ریلی به جریان حمل و نقل ترکیبی در راهرو شمال.
بنابراین ، گزارش بررسی راه آهن در داخل مجتمع بندر خزر برای اتصال ریل ها به اسکله های مختلف آن. نیاز به ساخت یک ایستگاه راه آهن اختصاصی ، و مدیریت خطوط ریلی داخلی و به خط اصلی راه آهن برای بررسی متخصص نهایی تا پایان سال جاری برای موافقت با مدیر عاملان سازمان منطقه آزاد آنزالی و شرکت راه آهن متصل شده است. یکی از مهمترین موضوعات مورد توافق در این جلسه بود.
لازم به ذکر است که با اتمام زیرساخت های بندری ، ظرفیت بندر بندر خزر و ظرفیت بارگذاری به بیش از ۵ میلیون تن در سال افزایش می یابد که حدود ۲ ٪ از آنها توسط خطوط ریلی انجام می شود.
این امر از اهمیت زیادی برخوردار است وقتی توجه داشته باشیم که مسیرهای جاده گیلان برای حمل و نقل با نقاط ضعف زیادی روبرو هستند و با اتمام این برنامه ملی ، انتقال نقل و انتقالات داخلی و ترانزیت را تسریع می کند و باعث ایجاد ارزش افزوده برای حمل و نقل کالا در کریدور جنوبی جنوبی می شود.