ترندهای روز

رقیب اروپایی ویزا و مسترکارت؛ «ویرو» در کدام کشورها فعال می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

شرکت های بزرگ آمریکایی در زمینه خدمات پرداخت مانند ویزا، مسترکارت، پی پال، اپل، گوگل پی رقیب جدیدی به نام Wero در اروپا پیدا کردند. این سرویس جدید در حال حاضر برای برخی از مصرف کنندگان در آلمان در دسترس است و تا پایان جولای در بلژیک در دسترس خواهد بود.

Vero حاصل سال ها کار مستمر “ابتکار پرداخت های اروپایی – EPI” است که در سال ۲۰۲۱ با همکاری شبکه ای متشکل از ۱۶ بانک و موسسه مالی اروپایی برای ارائه یک سرویس پرداخت دیجیتال واحد برای همه مشاغل و شهروندان راه اندازی شد.

این کیف پول دیجیتال با الگوبرداری از سیستم های موجود مانند Payconiq و iDEAL به کاربران امکان انتقال وجه را تنها با یک شماره تلفن و بدون نیاز به “شماره حساب بانکی بین المللی – IBAN” می دهد – البته با این مزیت مضاعف که به تدریج امکان ارسال پول به سایر کاربران در اروپا

تنوع یا استقلال استراتژیک اروپا از خدمات مالی آمریکا؟

بانک کی بی سی بلژیک از پایان جولای سیستم Viro یک شبانه را به صورت رایگان به مشتریان خود ارائه می دهد. سخنگوی این بانک تاکید کرد: یکی از مزیت های کلیدی این سرویس نه تنها قابلیت پرداخت بین المللی بلکه سرعت بالای دریافت و واریز آن است.

این ابتکار پاسخی به نیاز به پرداخت‌های دیجیتالی ساده‌تر و فوری‌تر در حوزه پولی یورو است که شامل ۲۰ کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا می‌شود. علاوه بر این، هدف آن تحقق آرزوی دیرینه اتحادیه اروپا برای دستیابی به استقلال استراتژیک در خدمات مالی است.

تا به امروز، هیچ راه حل یکپارچه پرداخت دیجیتال در اروپا وجود نداشت.

طبق گزارش بانک مرکزی اروپا، ۱۳ کشور از ۲۰ کشور منطقه یورو فاقد طرح پرداخت ملی هستند و به ارائه دهندگان بین المللی متکی هستند که ۶۴ درصد از کل تراکنش های کارت الکترونیکی در منطقه یورو را تشکیل می دهند.

Vero با طرح یورو دیجیتال بانک مرکزی اروپا متفاوت است؟

سخنگوی کمپین پوزیتیو مانی مستقر در بروکسل به یورونیوز گفت: «راه‌اندازی یک سرویس پرداخت کاملاً اروپایی مانند این پتانسیل زیادی برای تنوع بخشیدن به سیستم‌های بانکی و پرداخت دارد که می‌تواند به نفع مصرف‌کنندگان و کسانی باشد که از برخی خدمات مالی محروم هستند. سودمند باشد.”

با این حال، این سازمان تأکید می‌کند که «ابتکار پرداخت‌های اروپایی» یک ابتکار خصوصی است که توسط مؤسسات بانکی خصوصی راه‌اندازی شده است و نباید به عنوان جایگزینی برای خدمات پول عمومی، مانند ابتکار آتی یورو دیجیتال بانک مرکزی اروپا تلقی شود.

سازمان مصرف کننده اروپا (BEUC) نیز از این ابتکار استقبال کرده است، اما تاکید کرده است که تلاش های بیشتری برای اطمینان از دسترسی به آن برای همه مصرف کنندگان مورد نیاز است.

آنا مارتین، رئیس سیاست خدمات مالی در سازمان مصرف‌کنندگان اروپایی (BEUC)، به یورونیوز گفت که برای اینکه این ابتکار عمل کاملاً مؤثر باشد، باید اقدامات متعددی از جمله «ارائه کارت‌های پرداخت، تضمین ایمنی مصرف‌کننده در هنگام تراکنش‌های آنلاین با مکانیسم بازپرداخت» انجام شود. ، و این سرویس را در تمام کشورهای اتحادیه اروپا یا حداقل در منطقه یورو قابل استفاده می کند.

کدام کشورهای اروپایی ابتدا این کیف پول دیجیتال را فعال می کنند؟

در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶، Viro به تدریج خدمات خود را گسترش خواهد داد و ویژگی‌های جدیدی مانند امکان پرداخت آنلاین به بازرگانان و تسویه فاکتورها با استفاده از کدهای QR را در بر خواهد گرفت. علاوه بر این، ویژگی هایی مانند «اکنون بخرید، بعداً پرداخت کنید» را نیز معرفی می کند.

مارتینا وایمرت، مدیر عامل ابتکار پرداخت اروپایی پس از راه اندازی این سرویس در آلمان گفت: “ما با تراکنش های شخص به فرد شروع می کنیم، اما هدف Viro ارائه انواع پرداخت ها از طریق یک کیف پول واحد است که ترکیبی از سادگی و بی واسطه بودن است.” وجود و امنیت بانک هاست.

بانک فرانسوی BNP Paribas، هلند ING و Societe Generale فرانسه از جمله ۱۶ بانک و موسسه مالی هستند که با ابتکار پرداخت اروپایی همکاری می کنند تا این خدمات را در برنامه های بانکی خود در نیمه دوم سال قرار دهند.

فرانسه پاییز امسال از آلمان و بلژیک پیروی خواهد کرد و هلند و لوکزامبورگ در اواخر سال ۲۰۲۴ به آن ملحق خواهند شد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا