خودرو

رقیب جدی در بازار شاسی‌بلندها +فیلم


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش افق میهن، هایما S7 پلاس یک شاسی بلند سایز متوسط ​​است که توسط هایما موتورز در چین تولید و در بازارهای بین المللی از جمله ایران به فروش می رسد. هایما اس ۷ پلاس طراحی جذاب و مدرنی دارد و به ویژگی هایی مانند فضای داخلی جادار و امکانات رفاهی کاربردی مجهز شده است. هایما S7 پلاس مجهز به موتور چهار سیلندر و توربوشارژر است که عملکرد خوبی در شتاب و مصرف سوخت در مقایسه با رقبای خود دارد. یک دوربین دید عقب و یک صفحه نمایش لمسی که تجربه رانندگی را بهبود می بخشد.

معرفی و بررسی طراحی هایما اس ۷ پلاس

با مشخص شدن خبر توقف تولید این خودرو، هایما S7 پلاس وارد میدان شد تا شایعات را تکذیب کند و نشان دهد ایران خودرو همچنان قصد ادامه همکاری با شرکت هایما را دارد. این خودرو از اواخر سال ۲۰۱۹ به عنوان یک مدل فیس لیفت معرفی شد و جدای از تغییرات جزئی ظاهری و اضافه شدن آینه های جانبی جدید با قابلیت بسته شدن کامل، تغییر خاصی در ظاهر ایجاد نشد.

در داخل کابین از تریم مشکی با تریم کرومی و دوخت قرمز استفاده شده است و در مرکز داشبورد به جای دکمه های فیزیکی، صفحه کنترل لمسی برای تنظیم سیستم های تهویه تعبیه شده است. صفحه نمایش لمسی چند رسانه ای نیز کمی بزرگ شده است تا فضای داخلی Heima S7 Plus حس مدرن تری بدهد. کیفیت متریال داخلی این کراس اوور جمع و جور تقریباً مناسب است و می تواند رضایت نسبی مشتریان را به همراه داشته باشد.

علی‌رغم همه تعریف‌ها، باید پذیرفت که نوع طراحی بیرونی و داخلی هایما اس ۷ پلاس، به خصوص در مقایسه با محصولات جدیدی مانند هایما ۸ اس و دیگر کراس اوورهای مدرن چینی که توسط سایر رقبا در کشور عرضه شده‌اند، ضعیف است. خیلی هیجان انگیز به نظر نمی رسد و نمی تواند اشتیاق برای محصولات جدید را در بین کاربران و بینندگان ایجاد کند.

اطلاعات فنی Haima S7 Plus

در هایما S7 پلاس تغییرات خاصی در قسمت فنی ایجاد نشده است و همان موتور ۱.۸ لیتری توربوشارژ با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک عملکرد این خودرو را تامین خواهد کرد. شتاب ۰-۱۰۰ هایما S7 پلاس هنوز به صورت رسمی توسط ایران خودرو اعلام نشده است اما در یک تست غیررسمی شتاب این خودرو را حدود ۱۰.۵ ثانیه تخمین زدیم که با توجه به وزن ۱۵۴۵ کیلوگرمی این SUV چینی قابل قبول است. طبق اطلاعات رسمی سازنده، با هایما S7 پلاس می توانید به سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کنید و به طور متوسط ​​در هر ۱۰۰ کیلومتر به ۸.۳۴ لیتر سوخت نیاز دارید. برای اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات فنی هایما اس ۷ پلاس جدول زیر را ببینید.

در مورد تجربه رانندگی با هایما S7 پلاس باید بگوییم که اگرچه راننده این خودرو موقعیت خوبی برای تسلط بر جاده دارد، اما میدان دید عقب تا حدودی محدود است و نقاط کوری در اطراف ستون C وجود دارد. راننده بیشتر مراقب موردی که نیاز به گزینه ای مانند شبیه ساز ۳۶۰ درجه را برجسته می کند.

گزینه های هایما S7 پلاس

نگاهی به لیست آپشن هایما S7 پلاس نشان می دهد که با یک کراس اوور نسبتا مجهز روبرو هستیم. مواردی مانند: سیستم های کنترل کشش و پایداری، چهار کیسه هوا، صفحه نمایش لمسی چند رسانه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو و سانروف از بارزترین ویژگی های این SUV چینی است. لیست کامل امکانات رفاهی و امنیتی Haima S7 Plus را می توانید در زیر مشاهده کنید.

کروز کنترل، چهار کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، کمک استارت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری و کشش (پیاده روی)، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب، فرمان برقی با دکمه های کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش چند رسانه ای ۸ اینچی لمسی، ۸ کنترل پنل لمسی اینچی، بلوتوث، عملکرد Mirror Link، پورت USB، چراغ های مه شکن جلو و عقب، Delight، Autolight، سنسور باران، آینه های بیرونی تاشو الکتریکی با گرمکن، صندلی های چرمی و پارچه ای، نظارت بر فشار باد لاستیک ها (TPMS)، آلومینیوم ۱۷ اینچی رینگ، تنظیم برقی صندلی راننده در هشت حالت، گرمکن صندلی های جلو، ورود و استارت بدون کلید، سانروف برقی و ….


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا