اخبار بورس

رمزگشایی از رضایت بیمه‌گذاران و سودسازی “وتعاون”

درآمد بیمه تعاون در محل فعالیت بیمه در سال گذشته به ۲۷۴۳۷ میلیارد و ۳۶ میلیون ریال رسید که نسبت به ۱۴۰۲ ۵۰ درصد افزایش داشت. پیش بینی می شود تنها شرکت بیمه با ماهیت تعاونی در سال آینده بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال را در دستور کار خود قرار دهد.

چیزی را گزارش کنید ایران تحلیلرشد درآمدهای بیمه ای تعاونی و تداوم سودآوری آن در سال هایی که یونس مظلومی در راس این تعاونی بود چگونه بوده است؟ به گزارش دنیای بیمه، وی پس از تجربه موفق اداره بیمه رازی در زمستان ۱۳۹۴ از این شرکت خداحافظی کرد تا اینکه سهامداران بیمه تعاونی به این نتیجه رسیدند که باید در بهار ۱۳۹۵ مدیریت شرکت را به وی بسپارند. بنابراین در آن زمان خیلی ها معتقد بودند که او با چالش های زیادی روبرو خواهد شد، اما کارنامه او در آن سال ها نشان داد که او توانسته تعاونی بیمه جوان را به یکی از متنوع ترین بازیگران صنعت بیمه تبدیل کند و البته وتووان همچنان ادامه دارد. در آن مسیر بلوغ و رشد

مظلومی که در سال ۱۳۷۳ از بیمه آسیا وارد صنعت بیمه شد و در آن زمان در زمینه فروش بیمه اموال و اشخاص کارشناس بود، بعداً به عنوان کارشناس صدور بیمه آتش سوزی به بیمه دانا پیوست و در سایر حوزه های بیمه مانند مهندسی، دریایی و بیمه هواپیما رشد کرد. بیمه از بیمه دانا تا اینکه به عنوان معاون مهندسی و بیمه مسئولیت آن شرکت انتخاب شد. سپس در سال ۱۳۸۱ به بیمه رازی پیوست و سه سال بعد مسئولیت مدیریت پروژه تاسیس بیمه سایان گروه رایان ساپیا را بر عهده گرفت. شهریور وی در سال ۱۳۸۸ با سابقه ای طولانی، مستمر و موفق ضمن عضویت در موسسه بیمه گران لندن و آموزش در موسسات بیمه خارجی، مدیریت بیمه رازی را برعهده گرفت. او اکنون مدیرعامل بیمه تعاون است و در زمان انتخاب، سهامداران بیمه تعاون امیدوار بودند که بتواند از تجربیات و دانش خود برای بهبود آن شرکت استفاده کند.

مظلومی در بیمه تعاون ماند و طرح جدیدی را آغاز کرد. کاری که او در زمانی که در آنجا بود انجام داد اردیبهشت وی در سال ۱۳۹۶ با دریافت حکم رئیس هیئت مدیره، هدف مشخص و روشنی داشت و در عین حال صریحا اعلام کرد: امیدوارم با اتحاد، تعهد و فداکاری متقابل بتوانیم به جایگاه بیمه تعاون دست یابیم. شرکت در صنعت بیمه به سطحی که از او انتظار می رود. این امر تنها با اتکال به خداوند، تفکر، فعالیت و همکاری کلیه کارکنان شرکت بیمه تعاون امکان پذیر است.
میراث سرکوب شده همکاری

شاید در آن زمان تعاونی یابمه نامی کمتر شناخته شده در صنعت بیمه بود، اما در این سال ها این شرکت هم به دلیل برندسازی و معرفی بیمه تعاونی و هم افزایش سهم بازار تا حد زیادی در تمام سال ها برجسته شد. رشد فروش حاصل شد و فروش از ۲۰۰۰ و ۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در سال ۱۳۹۶ به ۲۷۰۰۰ و ۴۳۷ میلیارد و ۳۴ میلیارد ریال در پایان سال ۱۴۰۲ رسید. این به معنای رشد فروش ۱۲۳۷ درصدی در ۵ سال است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا