رمزگشایی از سرمایهگذاری ۶۱ هزار میلیاردی منتسب به بابک زنجانی در صنعت ریلی؛ پای هواپیما و تاکسی هم در میان است؟
نام بابک زنجانی ، زمانی یکی از بزرگترین و بحث برانگیزترین موارد فساد او ، اکنون به زبانها افتاده است.
این داستان از جایی آمده است که شرکت راه آهن بزرگترین توافقنامه صنعت راه آهن را با یک شرکت خصوصی امضا کرد. به گفته مهدی ابراهیمی ، مدیرعامل وی در آدل ، در ایالت شرکت ، او به زودی خطوط و ارتباط با زنجیره بابک را فاش کرد. البته مهدی ابراهیمی در سی و یک فروردین وی گفت: “ما آقای زنجانی را ندیده ایم ، آنها در این امر حضور ندارند و سهامدار نیستند بلکه از ما حمایت می کنند.” آنها در نگه داشتن ون حضور ندارند ، اما از طریق پایتخت خود در خارج از ایران به مردم ایران خدمت می کنند. در همین حال ، رئیس شعبه در مارس سال گذشته اعلام کرد که بابک زنجانی بدهی های خود را پرداخت کرده است و حتی مازاد آن را برای طلبکار پرداخت کرده است. “
همین توضیحات برای امضای قرارداد به باباک زنجانی گره خورده بود ، اما اگر اینگونه بود.
شرایط تفاهم نامه چیست؟
برنامه ریزی شده است ۶ تریلیون دلار به شکل قطار دیزل ۲ تریلیون دلاری ، ۲ لوکوموتیو و ۲ واگن باری مخزن تهیه کند.
با این حال ، پس از امضای قرارداد در حساب Babak Zanjani در شبکه X ، محتوای مربوط به این موضوع نیز منتشر شد.
بزرگترین سرمایه گذاری در بخش خصوصی در تاریخ راه آهن ایران ، اقتصاد این کشور را هدایت می کند. سالی که قدرت اقتصادی جایگزین قدرت سیاسی خواهد شد.
راه آهن در چه موقعیتی قرار گرفت؟
پس از اعلام خبرنامه Biranvand ، معاون مدیر سرمایه و حمل و نقل راه آهن در گفتگو با خبرگزاری در پاسخ به این سؤال که این شرکت به باباک زنجانی نسبت داده شده است و بلافاصله پس از قرارداد ، یک صدای جیر جیر در مورد سرمایه گذاری ۶ تریلیون دلاری ، گفت: “ما شرکت ها را امضا کرده ایم.” و مشکلی وجود نداشت ، بنابراین این شرکت ها روند صلاحیت را طی کردند. “
وی گفت: “ما کاملاً در هیچ یک از اسناد صلاحیت که برای این شرکت ها دیدیم نام آنها نبودیم.” “اگر ممنوعیت وجود داشته باشد ، ما توسط مقامات حقوقی مطلع می شویم.”
معاون مدیر سرمایه و حمل و نقل ریلی گفت: “تمام صلاحیت های این توافق نامه ها با دقت انجام شده است و ما هیچ اعتراض نظارتی نسبت به اسناد این شرکت ها نداریم.” از طرف دیگر ، یک سرمایه گذار وارد بخش راه آهن می شود و از دولت و راه آهن ، هیچ معامله ای با آنها و یا یک امتیاز انجام نشده است ، اما در وظایف ما حضور سرمایه گذاران در صنعت راه آهن را تسهیل می کنیم. “
خواسته های باباک زنجانی فقط روی ریل نیست
با این حال ، به نظر می رسد که اعلام رسمی شرکت ها در صفحه توییتر انزجار نیست. در همین راستا ، اظهارات مهدی ابراهیمی در مورد حمایت باباک زنجانی از این شرکت نیز می تواند در نظر گرفته شود. این اولین بار نیست که بازگشت بابک زنجانی به اقتصاد افزایش یافته است. حساب منتسب به باباک زنجانی در مورد خرید هواپیما و تاکسی های برقی و غیره منتشر شده است. در این مقاله آمده است: خریدهای ۲ هواپیما ، هزاران تلفات سوخت و کالا ، پنجاه هزار تاکسی و ۴ واگن قطار وجود دارد. باباک زنجانی ، که به دلیل موارد فساد سنگین در زندان بوده است ، از جمله بدهی ۱.۲ میلیارد دلاری به وزارت نفت و نقش در دور زدن تحریم ها در دولت احمدی نژاد از سال ۲۰۰۸ ، هنوز هم یکی از بحث برانگیزترین چهره های اقتصادی است.