اخبار بورس

رهبران غربی و منطقه‌ای از ایران و اسرائیل خواستند تا خویشتنداری نشان دهند

هشدار به ایران و اسرائیل

پس از آنکه اسرائیل اوایل روز شنبه علیه ایران تلافی کرد، رهبران غرب و خاورمیانه خواستار خویشتنداری شدند.

به هر حال اخبار بورس به گزارش یورونیوز؛ کایر استارمر، نخست وزیر بریتانیا، در واکنش به حملات هوایی اسرائیل به ایران بامداد شنبه خواستار حداکثر خویشتنداری شد.

استارمر سخنان ایالات متحده را تکرار کرد که در بیانیه ای اعلام کرد که از ایران می خواهد حملات خود به اسرائیل را متوقف کند تا این چرخه جنگ بدون تشدید بیشتر پایان یابد.

اسرائیل گفت این حملات هوایی در پاسخ به حمله موشکی بالستیک جمهوری اسلامی در اوایل ماه جاری انجام شده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که هواپیماهایش به تأسیسات مورد استفاده ایران برای تولید موشک های شلیک شده به اسرائیل و همچنین سایت های موشک های زمین به هوا حمله کردند. هیچ نشانه‌ای مبنی بر حمله به سایت‌های نفتی یا موشکی وجود نداشت (حملاتی که منجر به تشدید شدید تنش می‌شد)، و اسرائیل ارزیابی فوری از خسارت ارائه نکرد.

عربستان سعودی یکی از چندین کشور منطقه بود که این حمله را محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت ایران و نقض قوانین و مقررات بین المللی دانست.

وزارت خارجه پادشاهی سعودی اعلام کرد که این تشدید در منطقه را رد می کند و گسترش درگیری را که امنیت و ثبات کشورها و مردم منطقه را تهدید می کند، نمی پذیرد.

در همین حال، ترکیه اسرائیل را متهم کرد که منطقه ما را در پی حملات خود به ایران در آستانه یک جنگ بزرگ قرار داده است.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: پایان دادن به ترور ناشی از اسرائیل در منطقه به یک وظیفه تاریخی برای برقراری امنیت و صلح بین المللی تبدیل شده است.

در این بیانیه همچنین از جامعه جهانی خواسته شده است که برای اجرای قانون و توقف دولت نتانیاهو اقدام فوری انجام دهد.

اما رهبر اپوزیسیون اسرائیل گفت که حملات به ایران کافی نیست!

یایر لاپید با انتقاد از تصمیم برای اجتناب از اهداف استراتژیک و اقتصادی در این حمله، در شبکه اجتماعی X نوشت: ما می‌توانستیم و باید بار سنگین‌تری بر دوش ایران می‌گذاریم.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا