ترندهای روز

روزنامه‌ای که خبر غرق شدن تایتانیک را گزارش کرد، پس از ۱۱۲ سال در یک کمد لباس پیدا شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

نسخه ای از روزنامه ای که ۱۱۲ سال پیش پس از غرق شدن کشتی تایتانیک در بریتانیا منتشر شد، در کمد لباس پیدا شد.

روزنامه پیدا شده نسخه ای از “دیلی میرر” است که در ۲۰ آوریل ۱۹۱۲ چاپ و منتشر شد. در صفحه اول این روزنامه عکسی از دو زن وجود دارد که منتظرند تا لیست بازماندگان بر روی دیواری در شهر نصب شود. ساوتهمپتون، انگلستان

این روزنامه در کمد لباس خانه ای در لیچفیلد انگلستان پیدا شد.

در ۱۴ آوریل ۱۹۱۲، بیش از ۱۵۰۰ نفر بر اثر غرق شدن کشتی تایتانیک جان خود را از دست دادند. این کشتی غول پیکر پس از برخورد با کوه یخ در اقیانوس اطلس غرق شد.

این روزنامه توسط خانه حراج هانسون کشف شد و صاحب خانه حراج، جارلز هانسون، آن را به عنوان “یک قطعه ارزشمند از تاریخ اجتماعی” توصیف کرد.

وی گفت: داستان غرق شدن کشتی تایتانیک در بسیاری از فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و کتاب‌ها بیان شده است و ما چیزهای زیادی در مورد کسانی که جان خود را از دست داده‌اند می‌دانیم… این کشف ما را به یاد خانواده‌ها و دوستان داغدار، مادران می‌اندازد. پدران و شوهران را به اندوه می کشاند.»

روزنامه ای که از غرق شدن کشتی تایتانیک خبر داده بود پس از 112 سال در کمد لباسی پیدا شد

این روزنامه در زیر تصویری از زنانی که در انتظار ثبت نام به عنوان بازماندگان هستند، می خوانید: «تراژدی پس از تراژدی برای ساوتهمپتون». همچنین اشاره شده است که «اکثریت» خدمه این کشتی در این شهر زندگی می کردند.

در مقاله‌ای در مورد فاجعه تایتانیک آمده است: «لیستی از بازماندگان در خارج از دفاتر ستاره سفید منتشر شد، و مادران و همسران، با اندکی امید در دل، مشتاقانه نام‌ها را خواندند و متوجه شدند که چه چیزی از آن می‌ترسیدند.»

در ادامه این مقاله آمده است: در این فاجعه هولناک مادران پسران خود را از دست دادند، همسران شوهران خود را از دست دادند و دختران خردسال عزیزترین افراد خود را از دست دادند.

در این روزنامه روز سه شنبه (۳۰/۰۸/۲۰). مرداد) در این حراج به قیمت ۳۴ پوند فروخته شد، دو صفحه دیگر به عکس های قربانیان اختصاص دارد.

روزنامه ای که از غرق شدن کشتی تایتانیک خبر داده بود پس از 112 سال در کمد لباسی پیدا شد

آقای هانسون گفت زنی که روزنامه در کمد لباسش پیدا شد، نسخه هایی از روزنامه های مربوط به رویدادهای مهم، از جمله تاج گذاری جورج پنجم، پادشاه بریتانیا در سال ۱۹۱۱ را نگه داشته است.

او گفت که تمرکز افکار عمومی در مورد تایتانیک اغلب بر روی خود قربانیان است نه خانواده آنها.

وی افزود: «اما وقتی چهره بازماندگان و بستگان قربانیان را می بینید، بسیار تکان دهنده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا