ترندهای روز

روزگار غریب هنرمندان مهاجر؛ از گلشیفته تا مهناز افشار

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

عاطفه جعفری و مریم فدائلی نویسندگان این مقاله هستند و آنچه در ادامه می خوانید را بازنشر می کنیم. با ما بمان

بازیگران سینمای ایران

گلشیفته فراهانی; هنوز هم فیلمبردار

زمانی که او در ایران بود دوران بازیگری پرافتخارش طولانی‌تر بود و البته این روزها روی فرش قرمز جشنواره کن نیز ظاهر شده است. روشن است که در چنین شرایطی شرایط جدیدی برای او فراهم شد; او در مارس ۱۴۰۱ به عنوان داور جشنواره فیلم برلین ایران تحلیل شد و در نشست خبری با رئیس هیئت داوران برلیناله گفت: وقتی در خاورمیانه به دنیا می آیی، در کثافت به دنیا می آیی. شما در یک منطقه ژئوپلیتیکی متولد شده اید و به ریشه های آن متصل هستید، که به آن مکان شیطانی متصل است. بدترین جای روی زمین که همه بدی ها به آن نسبت داده می شود و دنیا به آن نیاز دارد تا بدی ها را به آن نسبت دهد، برایش اسلحه بسازد و لشکرها را تجهیز کند، جنگ ایجاد کند و تو در چنین جایی متولد شدی. آن هم به عنوان یک هنرمند و بازیگر.» این اظهارات فراهانی با واکنش های بسیاری در فضای مجازی مواجه شد.

بازیگران سینمای ایران

مهناز افشار; موفقیت خاصی کسب نکرد!

او در ابتدای راه بازیگری در سینما به دلیل شباهتش به فایق آتشین از خوانندگان قبل از انقلاب مورد توجه قرار گرفت و پس از مدتی شریک هنری محمدرضا گلزار شد. افشار البته فیلم نسبتا خوب برف روی کاج ها را نیز در کارنامه خود دارد. زمانی که قرار بود بچه دار شود برای اخذ تابعیت آن کشور برای فرزندش به آلمان سفر کرد و پس از مدتی پرونده ای مبنی بر ورود شیرخشک آلوده به کشور برای یاسین رامین تشکیل شد.

بازیگران سینمای ایران

رسول اف; آخرین نماینده ایران در کن

اولین حضور او در سینما به عنوان دستیار کارگردان در فیلم «دختری با کفش های کتانی» بود، او اولین فیلم بلند سینمایی خود را در سال ۱۳۸۰ با نام «گاگومان» کارگردانی کرد که البته مستندی تخیلی بود و توانست از جشنواره فجر جایزه بگیرد. جشنواره فیلم. «جزیره آهنی» در سال ۱۳۹۲، «به امید دیدارت» در سال ۱۳۸۹، «دست نوشته ها نمی سوزند» در سال ۱۳۹۱، «لیرد» در سال ۲۰۱۵ و «شیطان وجود ندارد» در سال ۲۰۱۸ از آثار او در ایران هستند. «دانه انجیر آباد» جدیدترین اثر اوست که شب گذشته در جشنواره کن برنده جایزه شد.

بازیگران سینمای ایران

سینا ولی الله; استاندارد دوگانه

ظاهرا رفتار او در برنامه جدیدش مورد پسند سعودی ها نبوده و حامیان مالی این شبکه مانع از پخش این قسمت از برنامه شدند. برخی رسانه ها مدعی شده اند که از سرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان دلیل اصلی ممانعت از پخش قسمت جدید این برنامه توسط این شبکه بوده است. هنوز نقل موثقی از ولی الله در این زمینه وجود ندارد. وی در صفحات شخصی خود بدون اعلام دلیل این امر تنها به پخش اختصاصی قسمت جدید برنامه خود در یوتیوب شخصی خود اشاره کرد که در زمان پخش این برنامه اتفاقی بی سابقه است. ام بی سی پرشیا متعلق به “شرکت رسانه ای خاورمیانه” مستقر در عربستان و امارات است و باید دید این برنامه در آینده از این شبکه پخش خواهد شد یا سینا ولی الله دوباره باید به دنبال یک برنامه باشد. شبکه جدید برای برنامه او

بازیگران سینمای ایران

حمید فرخ نژاد در کنار پهلوی!

او می گوید به خاطر شعار «نه به دیکتاتور» از کشور فرار کرده تا بیشتر در کنار مردم باشد. وی همزمان با سردادن این شعارها عکس رضا پهلوی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و حمایت خود را از خاندان پهلوی اعلام کرد و از مخاطبانش خواست او را دنبال کنند. اگرچه این اقدام فرخ نژاد مورد استقبال سلطنت طلبان قرار گرفت اما بسیاری از کاربران نسبت به آن واکنش منفی نشان دادند. او و همراهانش تئاتری را در آمریکا روی صحنه بردند که برایشان موفقیت آمیز نبود. حتی یکی از اجراهای آنها که قرار بود در ۲۱ اکتبر در مرکز تیلس در نیویورک برگزار شود، به دلیل نبود بلیت لغو شد.

بازیگران سینمای ایران

اشکان خطیبی به دنبال چیست؟

اشکان خطیبی از اواخر دهه ۷۰ به عنوان بازیگر مهمان سریال همسفر وارد تلویزیون شد. خطیبی وارد عرصه های مختلفی از جمله بازیگری، خوانندگی، مجری گری و کارگردانی شد. خطیبی در دو دهه فعالیت هنری اش در تلویزیون سنگین تر از حضورش در سینما بود. مسیر خطیبی به بازیگری تنها به ایفای نقش در آثار سینمایی و تلویزیونی خلاصه نشد و تیم های جوان بازیگری را دور خود جمع کرد و نقش مربی بازیگران جوان را بر عهده گرفت. یکی از نمونه های معروف، ایفای چنین نقشی در برنامه خندوانه بود. خطیبی پس از اتفاقات سال ۱۴۰۱ از ایران به ایتالیا مهاجرت کرد البته شایعاتی مبنی بر جدایی او از آنهایتا درگاه به گوش می رسید که با کامنت های اینستاگرامی مشخص شد که این زوج همچنان با هم رابطه دارند.

بازیگران سینمای ایران

برزو ارجمند و احسان کرمی; زوج هنری جدید

زهرا امیرابراهیمی با حضور در سریال پرمخاطب «نرگس» به شهرت رسید. این سریال در اواسط دهه ۸۰ از تلویزیون پخش شد. حاشیه هایی که پیرامون شهرت امیر ابراهیمی شکل گرفت مسیر او را تغییر داد. زندگی حرفه ای او پس از اکران فیلم خصوصی تغییر کرد و به همین دلیل تصمیم به مهاجرت گرفت. پس از خروج از ایران به همراه شبنم طلوعی در تئاتری به نام «رویای خاموش طاهرگان» بازی کرد. او در تمام بازی های بعد از مهاجرت به دنبال نشان دادن محدودیت های داخل ایران برای بانوان بود.

او در آذرماه ۱۳۹۷ پس از مدت ها با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اجرای سینا ولی الله دوباره خبرساز شد. شهرت زر امیر ابراهیمی با حضور در فیلم جنجالی «عنکبوت مقدس» و سید نخل طلایی از جشنواره کن ادامه یافت. عنکبوت مقدس فرصتی بود تا این بازیگر دوباره به شهرت برسد اما برخی واکنش های منفی منتقدان و مخاطبان داخلی باعث شد تا بازگشت امیر ابراهیمی به ایران در هاله ای از بلاتکلیفی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا