اخبار بورس

روز عجیب بورس! | از اختلال در سامانه تا لغو مجامع و معارفه ها

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامامروز اولین روز از هفته ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ به دلیل اختلال در فرابورس و لغو مجامع نمادهای سهام، روز عجیبی برای بازار سرمایه در نظر گرفته شد. در این مقاله به جزئیات این خبر می پردازیم.

خبر اول:

امروز معاملات در فرابورس قبل از شروع متوقف شد.

امروز پیش از آغاز معاملات بازار سرمایه، مدیریت عملیات بازار شرکت فرابورس اعلام کرد: بر اساس اطلاعیه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، با توجه به بروز مشکلات فنی در زیرساخت فنی سامانه معاملات، دستور داد که پذیرش بازارهای فرابورسی در ساعت ۸:۲۵ و ۸:۴۵ شروع نخواهد شد. گفتند زمان پذیرش سفارش و انجام معاملات فرابورس متعاقبا اعلام خواهد شد. با این حال، تا پایان معاملات امروز، نقص سیستم قابل رفع نبود و معاملات فرابورس انجام نشد.

مهران محد، معاون زیرساخت شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران، مشکل تجهیزات سخت‌افزاری زیرساخت‌های فرابورسی را دلیل اصلی توقف معاملات فرابورسی اعلام کرد.

خبر دوم:

از دیگر اتفاقات عجیب امروز بورس می توان به لغو رونمایی دو نمادی که به زودی عرضه می شود اشاره کرد.

اولین جلسه معارفه مربوط به شرکت سهامی بیمه ایران – معین (نماد معاملاتی معین ۱) و شرکت نور ایستا پلاستیک (نماد تجاری خانور ۱) در روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۲ و دومین جلسه معارفه این نمادها برای ورود به بازار برگزار شد. قرار بود امروز ۲۸ اسفندماه جاری با سرمایه گذاری برگزار شود که به دلیل انتشار اطلاعیه ای از سوی OSE این جلسات لغو شد.

خبر سوم:

سومین موردی که از اطلاعیه آنها بیرون آمد و یکی از معجزات بازار امروز به حساب می آمد لغو مجامع برخی شرکت ها بود. بر این اساس نمادهای وزمین، حکمتی، راکیش و غپازار دیدارهای خود را که قرار بود در روزهای آینده برگزار شود لغو کردند.

لغو گردهمایی «هخشتی».

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد مجمع عمومی فوق العاده این شرکت که قرار بود در تاریخ ۲۹ اسفندماه جاری تشکیل شود و در مورد افزایش سرمایه تصمیم گیری شود، لغو و تصمیم گیری در مورد افزایش سرمایه به مجمع بعدی موکول می شود. که تاریخ آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

راکیش جلسه را لغو کرد

شرکت کارت اعتباری ایران کیش اعلام کرد مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که قرار بود پنجم اسفندماه برگزار شود لغو و تصمیم گیری در مورد دستور جلسه مجمع به جلسه بعدی موکول می شود. متعاقبا اعلام شود.

نشست «قاپازار» نیز لغو شد

شرکت پگاه شیر پاستوریزه آذربایجان شرقی اعلام کرد مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که قرار بود در تاریخ ۳۱ اسفندماه برگزار شود لغو و تصمیم گیری در مورد دستور جلسه به جلسه بعدی یعنی تاریخ که متعاقبا اعلام خواهد شد.

جلسه «وزمین» لغو شد

بانک ایران زمین شما را به مجمع عمومی فوق العاده برای سال مالی جاری دعوت می کند اسفند سال های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۲ که قرار بود در روز یکشنبه مورخ ۲۰/۱۲/۱۴۰۲ برگزار شود، لغو شد.
وزمین با بیان اینکه مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ تعیین شده تشکیل نخواهد شد و تصمیم گیری در مورد دستور جلسه به جلسات بعدی موکول شده که تاریخ تشکیل آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا