اقتصاد جهان

روسیه، هدف اصلی حملات سایبری جهان

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، آنا کولاشووا، مدیر عامل کسپرسکی در روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع به نقل از راشاتودی روز دوشنبه در گفت و گو با راشاتودی اعلام کرد که این کشور در دو کشور اخیر بیش از هر کشور دیگری هدف حملات سایبری قرار گرفته است. سال و نیم است

این مدیر اعلام کرد که بیش از نیمی از کاربران کسپرسکی در روسیه در هشت ماهه اول سال جاری هدف حمله هکرها قرار گرفته اند.

وی در ادامه گفت: نهادهای دولتی و مالی و همچنین بخش های مخابراتی، رسانه ای و صنعتی بیشترین هدف جرایم سایبری در کشور هستند.

کولاشووا گفت: برای به خطر انداختن سازمان‌ها، هکرها می‌توانند از آسیب‌پذیری‌ها در برنامه‌های عمومی موجود سوء استفاده کنند و اعتبارنامه‌های وب‌سایت‌هایی را که می‌توان با شکستن رمزهای عبور به دست آورد، از جمله از شرکت‌های کوچک‌تر که به عنوان پیمانکار برای شرکت‌های بزرگ‌تر عمل می‌کنند، سرقت کردند.

او همچنین توضیح داد که چالشی که باید فوراً به آن پرداخته شود، هکتیویسم است، جایی که مجرمان سایبری به عملیات تجاری آسیب می رسانند تا توجه عمومی را به مسائل اجتماعی یا سیاسی جلب کنند، اما بیشتر حملات سایبری برای منافع مالی یا جاسوسی انجام می شود.

کولاشووا خاطرنشان کرد: در ماه ژوئیه، کسپرسکی دو موج از ایمیل‌های هدفمند را که حاوی بدافزار یا پیوندهایی به شرکت‌های داخلی بودند، ثبت کرد.

این پرونده ها برای حدود هزار کارمند در بخش های تولیدی، مالی و انرژی و همچنین کارکنان سازمان های دولتی ارسال شده است.

وی همچنین توضیح داد که در صورت موفقیت آمیز بودن حمله، مجرمان سایبری می توانند از راه دور به رایانه ها دسترسی داشته و فایل ها و اسناد محرمانه را دانلود کنند.

کولاشووا همچنین گفت که هکرها چندین حمله هدفمند پیچیده را علیه شرکت‌های فناوری اطلاعات روسیه و مؤسسات دولتی انجام داده‌اند.

انتهای پیام/+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا