اقتصاد جهان

روسیه: بدهی دولت آمریکا اقتصاد جهان را تهدید می کند

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از خبرگزاری تاس، ایوان چبسکوف معاون وزیر دارایی روسیه در گفت وگو با تاس هشدار داد بدهی دولت آمریکا یکی از بزرگترین خطراتی است که اقتصاد جهانی را تهدید می کند.

وی که اکنون برای شرکت در نشست پاییزی هیات های حاکمه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به واشنگتن سفر کرده است، گفت: امروز بحث بدهی ملی آمریکا را مطرح کردیم که به صورت تصاعدی در حال رشد است.

این مقام روسی افزود: در نشست گروه ۲۰ (اجلاس سران و نمایندگان خزانه داری و بانک های مرکزی در ۲۴ اکتبر در واشنگتن) هیچ کشوری به جز روسیه سخنی در این باره نگفته است.

وی با بیان اینکه این بدهی در حال حاضر حدود ۳۶ تریلیون دلار است و به صورت تصاعدی در حال رشد است، توضیح داد: هر ماه تقریباً یک تریلیون دلار به این رقم اضافه می شود.

چبسکوف ادامه داد: هیچ کس چیزی در این مورد نمی گوید. صندوق بین المللی پول در این باره به دقت نوشته است. اما این یک مشکل اساسی برای توسعه پایدار است! همکاران من ترجیح می دهند در این مورد سکوت کنند.

معاون وزیر دارایی روسیه افزود: با توجه به تمام تصمیمات سیاسی که اخیراً در ایالات متحده دیده ایم، این احتمال وجود دارد که دارندگان این بدهی، به ویژه … دارندگان خارجی این بدهی، در مقطعی این کار را انجام دهند. «در موقعیتی نه چندان خوشایند باشید.

وی در پایان گفت: اگر به این روند نگاه کنید، این مشکل ترسناک است… ما در مورد یکی از بزرگترین خطرات اقتصاد جهانی صحبت می کنیم و این موضوع مطرح نیست.

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا در ۲۹ ژوئیه اعلام کرد که بدهی ملی این کشور برای اولین بار در تاریخ از مرز ۳۵ تریلیون دلار گذشته است. بر اساس پیش بینی های دفتر بودجه کنگره، بدهی تا سال ۲۰۳۴ از ۵۰ تریلیون دلار (۱۲۲ درصد تولید ناخالص داخلی) فراتر خواهد رفت.

بر اساس برآورد این دفتر، متوسط ​​رشد تولید ناخالص داخلی سالانه بین سال‌های ۲۰۲۹ تا ۲۰۳۴، ۱.۸ درصد خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا