اخبار اقتصاد ایران

روسیه به ایران اجازه برداشت گاز در میدان سردار جنگل را نمی‌دهد!

اردشیر دادرس رئیس انجمن CNG کشور گفت: روسیه به ایران اجازه استخراج گاز از هشت حلقه چاه میدان گازی سردار جنگل در دریای خزر را نخواهد داد.

ایران تحلیل به نقل از اقتصاد آنلاین، اردشیر دادرس در صبحانه کاری کمیسیون انرژی اتاق ایران گفت: ممانعت روسیه برای برداشت گاز ایران در میدان سردار جنگل یکی از عوامل ناهماهنگی است. بین تولید و مصرف گاز در کشور

وی سرمایه گذاری ناکافی برای حفظ ظرفیت فعلی تولید و توسعه استخراج گاز را دلیل عدم تعادل بحرانی در ده سال آینده برشمرد و افزود: برای رفع این عدم تعادل باید ۶۰ میلیارد دلار برای حفظ تولید پارس جنوبی هزینه شود. و توسعه سایر میادین گازی کشور در ده سال آینده. باید سرمایه گذاری شود وگرنه در صورت ادامه شرایط فعلی با عدم تطابق ۴۰۰ میلیون مترمکعبی در تولید و مصرف گاز مواجه خواهیم شد.

رئیس انجمن CNG کشور ایران را بزرگترین تخصیص دهنده یارانه گاز در جهان دانست و گفت: از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ بیش از ۳۲۴ میلیارد دلار یارانه گاز در ایران توزیع شده است که غیرمنطقی و غیراقتصادی است.

قاضی با تاکید بر اینکه مهمترین عامل عدم تعادل تولید و مصرف گاز در کشور سوءمدیریت و بی تدبیری است، افزود: در اوج عدم تعادل در تولید و مصرف گاز، وزیر نفت یک میلیون و صد هزار نو دستور می دهد. انشعابات به شبکه گاز کشور متصل شوند. در واقع نارضایتی را تشدید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا