اقتصاد جهان

روسیه به لطف تحریم از اختلال جهانی رایانه ها در امان ماند

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس مطبوعاتی بزرگترین بانک های روسیه VTB و Sberbank اعلام کرد که علیرغم اختلال جهانی رایانه، خدمات آنها متوقف نشده و به کار خود در این بانک ها ادامه می دهند.

سرویس مطبوعاتی VTB به TASS گفت که قطعی جهانی IT (سرویس) ناشی از به روز رسانی نادرست برنامه CrowdStrike که در زیرساخت VTB استفاده نمی شود، بر عملکرد خدمات گروه VTB تأثیری نداشته است.

این بانک تاکید کرد که از سال ۲۰۱۹ برای اطمینان از استقلال خود از فناوری های خارجی تلاش می کند. در حال حاضر سهم سیستم های کامپیوتری VTB که به فناوری های خارجی متکی نیستند ۸۵ درصد است.

بر اساس این گزارش، سرویس مطبوعاتی Sberbank روسیه طبق معمول پس از این اختلال به خبرنگاران از فعالیت بی وقفه آنها اطلاع داد.

این بانک گفت: همه سیستم های اسبر به طور عادی کار می کنند، هیچ خرابی را شناسایی نکرده ایم.

به دنبال اختلال جهانی در سیستم عامل ویندوز مایکروسافت، خدمات عمومی و خصوصی در بسیاری از کشورها در روز جمعه با مشکلات متعددی از جمله لغو پرواز، اختلال در بازار سهام و مشکلات دیگر مواجه شدند.

اولین مشکلات فنی اواخر روز پنجشنبه در ایالات متحده مشاهده شد و علت اختلال در خدمات مایکروسافت از جمله Azure Cloud Computing و ۳۶۵ اعلام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا