اقتصاد جهان

روسیه بیش از یک میلیارد دلار از دارایی های آلمان را توقیف کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، دادگاه داوری در روسیه دستور توقیف دارایی های این شرکت آلمانی را صادر کرد زیرا لیند از انجام تعهدات مربوط به قرارداد خود برای ساخت پالایشگاه گاز در آن کشور در سال ۲۰۲۲ خودداری کرد.

لینده در سال ۲۰۲۱ پیش پرداختی از یک شرکت روسی دریافت کرد، اما این شرکت به دلیل محدودیت های اتحادیه اروپا پس از اعمال تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل درگیری اوکراین، کار خود را متوقف کرد.

دادگاه داوری منطقه سن پترزبورگ-لنینگراد به نفع مشتری Linde RusChemAlliance رای داد و دستور داد که بیش از یک میلیارد دلار از دارایی های شرکت آلمانی و شرکت های تابعه اروپایی آن برای پوشش خسارات مربوط به نقض این قرارداد توقیف شود.

به گفته این دادگاه، موضوع قرارداد این دو شرکت مشمول تحریم اتحادیه اروپا نمی باشد.

بر اساس این گزارش، دارایی هایی که قرار است مصادره شود شامل سهام لینده و شرکت های تابعه آن در روسیه است.

اتحاد Ruscom متعلق به RusGazDobycha و Gazprom با کنسرسیومی از Linde و صنایع سنگین رنسانس در جولای ۲۰۲۱ برای طراحی، خرید و ساخت یک پالایشگاه گاز در منطقه لنینگراد قرارداد امضا کرد.

پس از توقف کار به دلیل تحریم های غرب در سال ۲۰۲۲، اتحاد Roscam شکایتی را علیه لینده به مبلغ حدود ۱ میلیارد یورو تنظیم کرد.

در پایان سال ۲۰۲۲، دادگاه داوری منطقه سن پترزبورگ و لنینگراد دستور توقیف دارایی های لینده در روسیه را به عنوان یک اقدام موقت صادر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا