اقتصاد جهان

روسیه تحریم های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، دیمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه تحریم های جدید غرب علیه بخش تولید فلزات این کشور را محکوم کرد و آنها را غیرقانونی خواند.

ایالات متحده و بریتانیا آلومینیوم، مس و نیکل تولید روسیه را در تلاش برای کاهش درآمدهای صادراتی روسیه هدف قرار داده اند.

پسکوف روز دوشنبه مدعی شد که محدودیت های “غیرقانونی” اعمال شده در هفته گذشته برای کشورهایی که این محدودیت ها را اعمال کرده اند نتیجه معکوس خواهد داشت.

وی به افزایش قیمت ها در بورس کالا در همان روز اشاره کرد و توضیح داد که در پی این ممنوعیت «بی ثباتی» در بازار فلزات رخ داده است.

واشنگتن روز جمعه واردات آلومینیوم، مس و نیکل از روسیه را ممنوع کرد و با لندن برای سرکوب تجارت جهانی این فلزات هماهنگ شد.

این تصمیم بر واردات آلومینیوم، مس و نیکل تولید شده در روسیه پس از ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ تأثیر می گذارد و بورس های کالای پیشرو در جهان از جمله بورس فلزات لندن (LME) و بورس کالای شیکاگو (CME) موظف به پیروی از این قانون هستند. ممنوعیت تجارت محصولات .

به گزارش بلومبرگ، قیمت آلومینیوم در روز دوشنبه در بورس فلزات لندن تا ۹.۴ درصد افزایش یافت که قوی‌ترین قیمت از زمان معرفی شکل فعلی قرارداد در سال ۱۹۸۷ است. قیمت نیکل نیز ۸.۸ درصد افزایش یافت.

بلومبرگ گزارش داد که افزایش قیمت ناشی از “ترس این است که تحریم ها جریان (صادرات روسیه) به بازارهای غربی را کاهش دهد.”

این نشریه افزود که محدودیت‌های جدید باعث ایجاد «ابهامات عمده» در مورد آینده بازار جهانی فلزات می‌شود. بازاری که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین و کمپین تحریم های غرب علیه مسکو تغییر کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا