اقتصاد جهان

روسیه تولید نفت خود را 471 هزار بشکه در روز کاهش می دهد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت کشورش قصد دارد به جای کاهش صادرات، بر کاهش تولید نفت در سه ماهه دوم سال جاری تمرکز کند.
در اوایل ماه جاری، روسیه به همراه سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس اعلام کردند که تولید و صادرات نفت خود را ۴۷۱ هزار بشکه در روز در بهار کاهش خواهند داد.
نواک در گفتگو با خبرنگاران همچنین گفت که شرکت های نفتی روسیه به نسبت سهم خود از کل تولید نفت این کشور، تولید نفت خود را کاهش می دهند.
روسیه قصد دارد به تدریج صادرات خود را کاهش دهد: در ماه آوریل این کشور تولید را ۳۵۰۰۰۰ بشکه در روز و صادرات را ۱۲۱۰۰۰ بشکه در روز کاهش خواهد داد. کاهش تولید روسیه در ماه می ۴۰۰ هزار بشکه در روز و کاهش صادرات به ۷۱ هزار بشکه در روز می رسد. تنها تولید نفت این کشور در ماه ژوئن کاهش خواهد یافت.
دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان، صادرات نفت و سوخت خود را ۵۰۰ هزار بشکه در روز در سه ماهه اول سال جاری کاهش داد. این رقم علاوه بر تعهد قبلی این کشور برای کاهش تولید همراه با سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس است.
این اقدام روسیه برای کاهش تولید نفت به جای صادرات اقدامی غیرمنتظره بود.
بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان که در اوایل ماه جاری این اقدام روسیه را تغییر استراتژی غافلگیرانه خواند، انتظار دارد در صورتی که روسیه طبق وعده داده شده تولید خود را کاهش دهد، تولید نفت این کشور تا ژوئن به ۹ میلیون بشکه در روز برسد. یعنی به اندازه تولید عربستان.
روسیه در حال حاضر حدود ۹.۵ میلیون بشکه نفت خام در روز تولید می کند.
نواک گفت: این تصمیم به این منظور اتخاذ شد که همه کشورها سهم مساوی در کاهش تولید اوپک پلاس داشته باشند.
وی افزود: ما حجم تولید خود را کاهش نداده ایم، سهم تولید را نسبت به سایر کشورها کاهش داده ایم، گفت: صادرات ما کاهش یافته و اکنون زمان آن رسیده است که به جای صادرات، حجم تولید را کاهش دهیم.
به گفته منابع صنعتی، به عنوان بخشی از تعهد خود به اوپک پلاس، دولت روسیه به شرکت های بزرگ نفتی دستور داده است تا تولید خود را در سه ماهه دوم سال جاری کاهش دهند تا تا پایان ژوئن به ۹ میلیون بشکه در روز برسد.
انتهای پیام/۳۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا