اقتصاد جهان

روسیه دارایی های غول بسته بندی آمریکا را تصاحب کرد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، روسیه دارایی های «سیلگان هلدینگ اتریش» نماینده شرکت آمریکایی «سیلگان هلدینگ» تولید کننده قوطی های فلزی و بسته بندی را به طور موقت ملی کرد.

بر اساس فرمانی که روز پنجشنبه توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امضا شد، دارایی های این شرکت آمریکایی در روسیه تحت نظارت دولت این کشور قرار گرفت.

کلیه سهام دو کارخانه متعلق به نماینده این شرکت آمریکایی – اتریشی، یعنی کارخانه های “سیلگان متال بسته بندی استوپینو” در منطقه مسکو و “سیلگان بسته بندی فلزی NM” در جمهوری آدیگه به ​​آژانس اداری اموال فدرال منتقل شد. روسیه بر اساس فرمان ریاست جمهوری .

هلدینگ سیلگان یک شرکت تولید کننده بسته بندی مصرفی مستقر در کانکتیکات است که بیش از ۱۰۰ کارخانه تولیدی در آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا و آسیا دارد. فروش خالص سالانه این شرکت در سال ۲۰۲۳ حدود ۶ میلیارد دلار برآورد شده است.

فعالیت های تجاری در هر دو کارخانه در روسیه در دو سال گذشته به شدت کاهش یافته است.

کل درآمد این شرکت از ۴.۳ میلیارد روبل (۴۹ میلیون دلار) در سال ۲۰۲۱ به ۳.۶ میلیارد روبل (۴۱ میلیون دلار) در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت.

کارخانه های سیلگان روسیه با ظرفیت تولید سالانه ۳۵۰ میلیون ظروف فلزی، طبق اسناد مالی سال گذشته تقریباً بیکار بودند. کل درآمد این شرکت در روسیه ۱۵ میلیون روبل (۱۷۱۰۰۰ دلار آمریکا) بود، در حالی که ضرر خالص آن ۳۱۲ میلیون روبل (۳.۵ میلیون دلار آمریکا) بود.

سهم سیلگان از بازار بسته بندی فلزی روسیه از ۱۵ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت و تولید در سال گذشته به طور کامل متوقف شد.

در آوریل گذشته، رئیس جمهور روسیه فرمانی را امضا کرد که به دولت اجازه می دهد تا دارایی های خارجی را که برای امنیت و منافع ملی کشور حیاتی است، به طور موقت مصادره کند.

انتقال دارایی های سیلگان به این معنی است که مقام دولتی روسیه به عنوان سهامدار عمل می کند و تصمیمات مدیریتی را اتخاذ می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا