اقتصاد جهان

روسیه دارایی های غول غذای آمریکا را ملی اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، بر اساس فرمانی که روز سه شنبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امضا کرد، تجارت یک شرکت بزرگ مواد غذایی آمریکایی به طور موقت ملی اعلام شد.

شرکت هلدینگ گلاوپرداکت و همچنین چندین شرکت تابعه و سه کارخانه کنسروسازی مصادره و به آژانس مدیریت املاک فدرال روسیه “روسیموشچستوو” تحویل داده شد.

دولت روسیه همچنین کنترل شرکت مادر Gloprodukt Promselkhozinwest متعلق به شرکت آمریکایی Universal Beverage را به دست گرفت.

Glauproduct در سال ۱۹۹۹ توسط لئونید اسمیرنوف، یک تاجر روسی الاصل که در دهه ۱۹۷۰ از اتحاد جماهیر شوروی مهاجرت کرد و در دهه ۱۹۹۰ برای کشف بازارهای جدید به روسیه بازگشت، تاسیس شد.

بر اساس این گزارش، اسمیرنوف سپس شروع به تولید محصولات کنسرو شده با نام تجاری Glauproduct از طریق Universal Beverage کرد.

به گزارش وب سایت رسمی گلاوپرداکت، این شرکت با تولید بیش از ۵۰۰ برند کنسرو گوشت، شیر تغلیظ شده و کنسرو ماهی و سبزیجات، بزرگترین تولید کننده کنسرو در روسیه است.

در آوریل ۲۰۲۳، پوتین فرمانی را امضا کرد که به طور موقت دارایی های شرکت های خارجی روسی از کشورهای “غیر دوست” را ملی می کند.

در آن زمان به روسیموشچستوف دستور داده شد تا کنترل خارجی بر زیرمجموعه های روسی شرکت انرژی فنلاند فورتوم و شرکت آلمانی Juniper را که برای امنیت انرژی کشور حیاتی بودند به دست آورد.

کرملین گفت این اقدام منعکس کننده رفتار دولت های غربی در قبال دارایی های خارجی شرکت های روسی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا