اقتصاد جهان

روسیه در صادرات گاز به اروپا از آمریکا جلو زد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، روزنامه فایننشال تایمز با استناد به داده های شرکت مشاوره ICIS گزارش داد که واردات گاز اروپا از روسیه در ماه می از واردات گاز منطقه از آمریکا در ماه مه بیشتر شد.

ماه گذشته، محموله‌های گاز طبیعی مایع (LNG) ایالات متحده ۱۴ درصد از کل واردات گاز اروپا را به خود اختصاص داده است که پایین‌ترین میزان از اوت ۲۰۲۲ است.

این در حالی است که صادرات گاز خط لوله و همچنین LNG روسیه ۱۵ درصد از کل واردات گاز قاره سبز را به خود اختصاص داده است. در این گزارش تعریف اروپا اتحادیه اروپا، بریتانیا، سوئیس، صربستان، بوسنی و هرزگوین و مقدونیه شمالی است.

به گزارش این روزنامه، تحویل گاز در ماه مه تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله اختلال در بهره برداری از تاسیسات اصلی صادرات LNG ایالات متحده و همچنین افزایش جریان گاز روسیه از طریق خط لوله گاز ترک استریم قبل از تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده از ۵ تا ۱۲ ژوئن قرار گرفت. .

در همان زمان، این منبع خاطرنشان کرد که تقاضای گاز اروپا نسبتا ضعیف باقی مانده است زیرا ظرفیت ذخیره سازی در این زمان از سال به بالاترین حد خود رسیده است.

بر اساس این گزارش، با وجود کاهش شدید صادرات گاز روسیه به منطقه به دلیل تحریم های مربوط به اوکراین و خرابکاری خطوط لوله نورد استریم، برخی کشورهای اروپایی همچنان به شدت به گاز روسیه متکی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا