اقتصاد جهان

روسیه صادرات نفت خود را 50 هزار بشکه در روز پایین می آورد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، روسیه اعلام کرده است که برای حمایت از قیمت جهانی نفت، صادرات نفت خود را ۵۰ هزار بشکه در روز در ماه دسامبر کاهش می دهد که بیش از آنچه قبلاً وعده داده بود، کاهش می دهد.

عربستان سعودی و روسیه به عنوان بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان از اعضای ائتلاف اوپک پلاس خواسته اند برای کاهش تولید به توافق بپیوندند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مدتی پس از نشست اوپک پلاس به ریاض سفر کرد. اوپک پلاس متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روسیه و سایر متحدان است.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه نیز اعلام کرد که کشورش بیش از ۳۰۰ هزار بشکه از صادرات نفت خود که قبلا توافق شده بود، کاهش خواهد داد.

خبرگزاری اینترفکس به نقل از نواک گفت: «احتمال دارد صادرات نفت در ماه دسامبر ۵۰ هزار بشکه دیگر و شاید حتی بیشتر کاهش یابد.

روسیه پیش از این وعده داده بود که صادرات خود را به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه می و جولای کاهش دهد و تا پایان سال جاری ثابت نگه دارد. روسیه در ماه دسامبر موافقت کرد که این رقم را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به ۵۰۰ هزار بشکه در روز برساند.

به این ترتیب صادرات نفت روسیه در سال جاری کمتر از ۲۴۷ میلیون تن خواهد بود که این کشور در پیش بینی های کلان اقتصادی خود به آن توجه کرده است.

نواک گفت که امیدوار است گازپروم و CNPC چین به زودی بر سر شرایط قرارداد فروش گاز از طریق خط لوله Power of Siberia 2 به توافق برسند.

روسیه سال ها در مورد ساخت خط لوله Power of Siberia 2 برای انتقال سالانه حدود ۵۰ میلیون متر مکعب گاز از یامال در شمال روسیه از طریق مغولستان به چین مذاکره کرده است.

انتهای پیام/۳۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا