اقتصاد جهان

روسیه ممنوعیت ورود کامیون های اروپایی را تمدید کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از خبرگزاری تاس، دولت روسیه ممنوعیت ورود کامیون های اتحادیه اروپا، بریتانیا، نروژ و اوکراین را تمدید کرد.

هیئت دولت روسیه با اعلام این خبر در کانال تلگرامی خود تاکید کرد که این محدودیت تا روشن شدن شرایط تحریم فعلی به قوت خود باقی خواهد ماند.

این ممنوعیت در سال ۲۰۲۲ در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر عدم اجازه تردد کامیون های با پلاک روسیه و بلاروس اعلام شد.

اما مانند محدودیت های قبلی، این ممنوعیت شامل حمل و نقل مرسولات پستی، نامه های دیپلماتیک و کمک های بشردوستانه نمی شود.

علاوه بر این، این محدودیت دیگر برای «عبور خودروهای پشتیبانی فنی برای حمل تجهیزات و خودروهای ورزشی به محل برگزاری مسابقات» اعمال نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، آمریکا و اتحادیه اروپا در واکنش به عملیات نظامی مسکو در اوکراین، تحریم ها و محدودیت های مالی گسترده ای را علیه روسیه اعمال کرده اند.

اگرچه مسکو نیز در واکنش به این تحریم ها و ممنوعیت ها اقدامات متقابلی را انجام داده است، اما محدودیت های اروپا بر روسیه در مورد این بلوک اعمال می شود.

الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه در بیانیه اخیر خود تخمین زد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نتیجه تحریم های گسترده علیه مسکو حدود ۱.۵ تریلیون دلار ضرر کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا