اقتصاد جهان

روسیه کارخانه شکلات سازی اوکراین را تصاحب کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، ریانووستی روز دوشنبه به نقل از قاضی فدرال روسیه گزارش داد که مالکیت سهام یک کارخانه شکلات سازی که قبلاً متعلق به پترو پوروشنکو، رئیس جمهور سابق اوکراین بود، پس از حکم دادگاه روسیه به دولت این کشور منتقل شد.

در ماه فوریه، یک دادگاه منطقه ای به نفع ملی کردن کارخانه Roshen در لیپتسک، غرب روسیه رای داد. این شرکت سال هاست که به دلیل فرار مالیاتی تحت تعقیب بوده است.

دیمیتری آریستوف، رئیس قوه قضاییه فدرال روسیه، تصمیم دادگاه را تایید کرد و گفت که سهام کارخانه به دولت تحویل داده شده است.

دادگاه منطقه اوکتیابرسکی لیپتسک با درخواست معاون دادستان کل کشور مبنی بر توقیف سهام روشن به نفع دولت روسیه موافقت کرده بود.

به گفته مقامات قضایی، صاحبان کارخانه روشن از نیروهای مسلح اوکراین حمایت مالی کرده و از سیاست های ضد روسی حمایت کردند. پوروشنکو و پسرش الکسی نیز از تجارت در روسیه منع شدند.

شرکت روشن این کارخانه را در سال ۲۰۰۱ در لیپتسک خریداری کرد. در سال ۲۰۱۴ به دلیل شکایتی که مدیر عامل محلی متهم به “توطئه با افراد ناشناس برای استفاده غیرقانونی از یک علامت تجاری ثبت شده برای ایجاد سود اضافی” شد، تولید متوقف شد.

این کارخانه بعداً تولید خود را از سر گرفت، اما در سال ۲۰۱۷ دوباره به طور کامل تعطیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا